Avatar billede kmc81 Juniormester
13. august 2014 - 13:16 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

hente rækker fra tabel ud fra værdier i array

Hej eksperter

Her henter jeg de valgte varer ind i et array, hvilket virker fint.

$query = "SELECT DISTINCT chosen_product FROM chosen_goods WHERE ip ='$userip'";
$result = mysql_query($query) or die(mysql_error());

while($row = mysql_fetch_array($result)){
$valgte_varer = $row['chosen_product'];
}

Men hvordan vælger jeg alle de rækker fra en anden tabel, hvor værdien i feltet [farmer_product] har samme værdi som dem der ligger array'et?

Med venlig hilsen

Kenneth
Avatar billede michael_stim Ekspert
13. august 2014 - 14:06 #1
Er det ikke lettere at hente alt i samme SQL?
Avatar billede michael_stim Ekspert
13. august 2014 - 14:07 #2
SELECT a.a, b.a FROM tableA a, tableB b WHERE a.c = b.c
Avatar billede michael_stim Ekspert
13. august 2014 - 14:27 #3
Og har du ikke mulighed for det, kan du bruge IN.

WHERE farmer_product IN(".implode(',', $valgte_varer).")
Avatar billede michael_stim Ekspert
13. august 2014 - 15:19 #4
Læs i øvrigt gerne oleboles aldeles udemærkede guide angående prepared statement:
http://www.eksperten.dk/guide/1480
Avatar billede kmc81 Juniormester
13. august 2014 - 16:11 #5
Mange tak. Jeg brugte dit første forslag. Den ser således ud:

$query = "SELECT DISTINCT chosen_goods.chosen_product, farmer_goods.farmer_product FROM chosen_goods, farmer_goods WHERE chosen_goods.chosen_product = farmer_goods.farmer_product";

ret enkelt. :-)

Kom med et svar.
Avatar billede michael_stim Ekspert
13. august 2014 - 16:50 #6
Ellers tak, samler ikke på point. Læg selv et svar og accepter dit eget svar, så spørgsmålet bliver lukket.
Avatar billede kmc81 Juniormester
13. august 2014 - 16:57 #7
svar