Avatar billede Madser1233 Nybegynder
13. august 2014 - 19:15 Der er 6 kommentarer
Avatar billede claes57 Ekspert
13. august 2014 - 20:05 #1
Du kunne spørge politiet. Vi andre kan kun gætte. Men hvis vi ser dig gående med en AK47 kopi, så kan vi ikke lige se, at det er en kopi, om melder det til politi. De skal så køre ud, tjekke, konfiskere. Spild af tid hvis det er en kopi - men det spreder utryghed. Derfor gider vi ikke se på kopivarer som kan bruges som trusler overfor os uden at du kan blive dømt (det var jo bare for sjov!). Hold op med det pis. Våben skal ikke flashes. Punktum.
Avatar billede Madser1233 Nybegynder
13. august 2014 - 20:12 #2
Det var også mest til hjemme brug og ikke til at rande rundt med :)
Men tak for svaret.
Avatar billede claes57 Ekspert
13. august 2014 - 20:25 #3
Hvad skal du øve hjemme med en efterligning, når du aldrig må bruge originalen i dk. Tag på ferie i et af de lande, hvor de er tilladte, og træn der. Og kom evt tilbage til dk - bare uden våben(kopi).
Avatar billede Madser1233 Nybegynder
13. august 2014 - 20:38 #4
De er sjove at lege med og gider ikke bruge originalen da den kan som sagt skære mig? :D
Avatar billede claes57 Ekspert
13. august 2014 - 20:40 #5
find en anden hobby i dk.
Avatar billede madklub Guru
14. august 2014 - 09:12 #6
Se i § 4 stk. 2.

Der står at kniven skal være spids eller skarp. Hvis den ikke er det er den ikke ulovlig.

Men som claes57 skriver, er det sgu nok smartere at bruge din tid på noget andet.

Hvad med yo-yo?

§ 4. På offentligt tilgængelige steder, uddannelsessteder, i ungdomsklubber, fritidsordninger og lignende er det forbudt at bære eller besidde kniv eller dolk, medmindre det sker som led i erhvervsudøvelse, til brug ved jagt, lystfiskeri eller sportsudøvelse eller har et andet lignende anerkendelsesværdigt formål. Forbuddet omfatter dog ikke foldeknive med en klinge på højst 7 cm, der ikke kan fastlåses i udfoldet position.
Stk. 2. Justitsministeren kan udstede regler om forbud mod at indføre, ved overdragelse at erhverve, at besidde, bære eller anvende, at overdrage eller at overlade andre besiddelsen af:
1) Skarpe eller spidse våben, hvis klinge overstiger 12 cm, knive med tværstillet greb beregnet til stød, springknive, springstiletter, faldknive, faldstiletter, enhåndsbetjente foldeknive, der er konstrueret således, at de i normal stand kan foldes ud ved brug af én hånd, foldeknive med todelt skæfte, hvis klinge kan foldes ud ved brug af én hånd, knive, der er konstrueret til at hænge om hals eller skulder, og som fra denne placering kan trækkes ved brug af én hånd, kastestjerner, kasteknive samt kårdestokke og andre tilsvarende våben, der fremtræder som en anden genstand.

https://www.retsinformation.dk/forms/r0710.aspx?id=125806