Avatar billede m-johansen Juniormester
07. september 2014 - 11:15 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kryptering af mappe

Hejsa

Jeg vil gerne kryptere en mappe.
Krypteringen skal være rimelig stærk, da jeg ønsker at gemme koder og regnskaber i denne mappe.

Jeg har kigget på denne standard krypterings-mulighed:
http://windows.microsoft.com/da-dk/windows/encrypt-decrypt-folder-file#1TC=windows-7

Problemet er bare at når jeg bliver bedt om at afmærke feltet "Krypter indhold for at sikre data" er dette ikke en mulighed da feltet fremstår 'gennemsigtigt' og ej kan markeres.

Hvad gør jeg forkert her, bør jeg overveje en stærkere krypteringsmetode?

Jeg benytter Windows 8 som styresystem.

Håber i kan hjælpe.
Avatar billede Slettet bruger
07. september 2014 - 11:33 #1
Prøv Vera crypt og lav en PC-bankbox, som både er meget stærk og nem. https://veracrypt.codeplex.com/
Avatar billede Slettet bruger
07. september 2014 - 11:36 #2
Ps. Boxen som man laver efter installationen bør ikke ligge på C-drevet, da windows jo kan gå ned. En anden partition er mere sikker, og så selvfølgelig en backup. Boxen kan bare kopieres lige som andre data.
Avatar billede m-johansen Juniormester
22. september 2014 - 12:00 #3
Tak for hjælpen 'geron'.
Den vil jeg kigge nærmere på.
Du kan bare ligge et svar
Avatar billede m-johansen Juniormester
16. oktober 2014 - 02:39 #4
.