Avatar billede jO_Mors Novice
10. september 2014 - 21:34 Der er 2 kommentarer

Aktivere menupunkter med ALT tast Excel-Word

Vi bruger Office 2013.

Når jeg arbejder i et Excel-regneark, der er indsat i et Word-dokument, kan jeg ikke aktivere funktionerne på menu-båndet med ALT + bogstav.

Jeg kan kun tilgå funktioner med musen, hvilket irriterer mig.

Findes der en løsning?
Måske en eller anden tilvalgsmulighed i Word-indstillinger?

Det må da vel kunne lade sig gøre i 'verdens bedste integrerede office-løsning'
Avatar billede Den Store Stygge ;0) Seniormester
14. december 2014 - 06:18 #1
Der er vist ikke andet end standard genvejstaster, det dækker ikke alt men ret meget.

Hvis du har specielle ting du gerne vil kunne, men ikke kender genvejstaster til, er du velkommen til at skrive her igen, så skal jeg se om jeg kender nogle ;0)
Avatar billede jO_Mors Novice
02. januar 2015 - 11:25 #2
Tak for dit forslag.
Jeg blev inspireret til at checke listen med genvejstaster i Excel, og fandt faktisk et par stykker, som dækker de funktioner, jeg bruger mest i Word-miljøet. Og bedst af alt, så blev jeg opmærksom på F6 som alternativ til ALT-tasten, og den virker også i Excel-ark indlejret i Word.
Så nu kan jeg komme rundt i menubåndet uden at skulle have fat i musen.

Så send lige et svar, så får du pointene.
Godt nytår