Avatar billede steenaa54 Juniormester
22. september 2014 - 19:26 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

microsoft vil styre mine associationer

Jeg har på alle mine pc'er installeret office 2003. Derudover har jeg enten 2007, 2010 eller 2013 på de samme pc'er. Altså 2 office pakker på hver pc. De er installeret i hver sin mappe under programmer. Jeg har 2003 fordi jeg har et særligt program, der er skrevet til 2003. Styresystem er Windows 7.
Jeg har forsøgt at associere mine doc og xls filer til 2003. Men det kan jeg ikke få lov til. Når jeg i stifinder vælger "åbn med" kommer jeg ind og kan kun vælge "Microsoft office Excel" som er den nyere version, men så vælger jeg "gennemse" og klikker mig frem til programfilen for 2003 "Excel.exe" og vælger den. Men associationen virker ikke. Microsoft forhindrer det åbenbart. Det samme gælder med Word.
Noget der kan løse det problem?
Avatar billede 220661 Ekspert
22. september 2014 - 19:41 #1
Kan du åbne filen direkte i programmet ved at gå i filer og åbn, og finde filen i stifinderen der?
Avatar billede steenaa54 Juniormester
22. september 2014 - 19:54 #2
ja når jeg klikker direkte på filen "Excel.exe" åbner Excel 2003, men når jeg forsøger at associere med den samme fil virker det ikke.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
22. september 2014 - 20:01 #3
Jeg har pt. fire versioner af Office installeret på samme PC. Oftest åbner jeg filer direkte fra programmet som foreslået af 220661.

Hvis jeg åbner dokumenter fra Stifinder, bruger jeg metoden, som jeg har beskrevet i følgende artikel, og det fungerer godt for mig:
"Sådan kan du føje forskellige Word-versioner til Send til-menuen, så du let kan styre, i hvilken version dokumenter åbnes", http://www.thedoctools.com/wordtips/styr-word-version-via-send-til-menu/
Avatar billede steenaa54 Juniormester
22. september 2014 - 20:14 #4
Det lyder som om du har rigtigt styr på dette. Får først afprøvet det en af dagene, så skal jeg nok vende tilbage.
Tror vi skal stoppe tråden indtil jeg har testet dit forslag
Avatar billede steenaa54 Juniormester
27. september 2014 - 13:56 #5
det var perfekt Lene. Du skal vist bede om point for at jeg kan give dig dem. God Weekend
Avatar billede 220661 Ekspert
27. september 2014 - 15:42 #6
Lene skal lægge et svar du lukker med.
Du kan her se hvordan man accepterer et svar på Eksperten
http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
27. september 2014 - 20:37 #7
Dette er lavet som et svar. Det var godt, at det virkede for dig :-).