Avatar billede kiara Nybegynder
03. oktober 2014 - 13:30 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Overføre data fra ét ark til et andet ved to ens værdier

Hej.

Jeg har et regneark med to ark i. I ark1 står der i kolonne A medarbejdernes gruppe og i kolonne C deres initialer. I ark2 står der i A deres initialer, i B deres fulde navn og i C deres afdeling.

Jeg vil nu gerne have samlet dette i ét ark, således at når initialerne er ens, skriver den i A gruppe, B initialer, C fulde navn og D afdeling. En medarbejder kan godt være medlem af flere grupper.

What to do?

På forhånd tak, Kiara
Avatar billede kim1a Ekspert
03. oktober 2014 - 13:46 #1
Du laver et opslag.

I dit ark1:
=lopslag(A2;ark2!A1:B[sidste linje du har folk i];kolonnen du skal have returneret (f.eks. D=4 F=6 og så videre);falsk)

På den måde kan du via et opslag på initialer få dataen fra ark2 med samme initialer.
Avatar billede kiara Nybegynder
03. oktober 2014 - 14:04 #2
Tak, men jeg skal nok have skåret det lidt mere ud i pap ;-) I ark1 stiller jeg mig i D2 (i række ét står overskriften til hvad kolonnerne indeholder) og skriver formlen? I ark2 er der data i A, B oc C og fra række 2 til og med 109. I ark1 er der data i A, B og C og række 2 til 194.

Sorry, er bestemt ikke Excel-haj :-/
Avatar billede kim1a Ekspert
03. oktober 2014 - 16:29 #3
Det er helt ok - det er jo derfor vi er her til at hjælpe :-)

Ja. Du stiller dig i ark 1 D2 og skriver:
=hvis.fejl(lopslag(C2;ark2!$A$1:$C$109;2;falsk);""), så kopierer du denne formel ned til du ikke har flere initialer i ark1.
Kolonneoverskriften i D1 bliver så "Navn"

Så stiller ud dig i ark 1 E2 og skriver:
=hvis.fejl(lopslag(C2;ark2!$A$1:$C$109;3;falsk);"") og kopierer ligeledes ned. Kolonneoverskriften i E1 bliver så "Afdeling"
Avatar billede kiara Nybegynder
06. oktober 2014 - 08:39 #4
Skønt, tak!!!!! Nu virker det :-)