Avatar billede doomhawk Nybegynder
18. oktober 2014 - 01:15 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Billeder forsvundet efter Windows 7 til Windows 8.1 opgradering

Hej kære eksperter

Jeg håber virkelig der er nogen der kan hjælpe mig eller rettere sagt min svigerinde.

Har lige haft hende i telefonen og hun fortæller mig at hun efter at have opgraderet fra Windows 7 til Windows 8.1 ikke kan finde hendes billeder. De lå i hendes bruger profil billed mappe. Hun siger at hun under opgraderingen satte flueben i at hendes personlige indstillinger skulle følge med til Windows 8.1 og derfor troede at det betød at hendes billeder kom med. Hun havde lavet en backup til ekstern hardisk, men nyeste billeder som altså lå i profil billed mappen er ikke kommet med i backupen.

Jeg har lovet at komme og hjælpe hende i morgen. Først har jeg tænkt mig at prøve at søge efter dem. Kan jeg ikke finde dem prøver jeg med noget Data Recovery software som f.eks Recuva. Men jeg må indrømme at jeg ikke er alt for håbefuld.

Er der nogen der har nogle andre forslag?

På forhånd mange tak.
Avatar billede doomhawk Nybegynder
18. oktober 2014 - 01:28 #1
Update:

Hun har skrevet en sms hvor skriver at fluebenet var sat i personlige filer. Det skulle betyde at blandt andet billeder burde blive bevaret selv om der selvfølgelig stod at det er en god idé at lave en backup.
Avatar billede poko1 Ekspert
18. oktober 2014 - 07:04 #2
Skulle der i Stifinder findes en mappe med titlen Windows Old ????? så søg der !
Avatar billede haverslev Novice
18. oktober 2014 - 11:25 #3
Korrekt at de er i Windows old. - det er de dog uanset om man har valt at gemme personlige filer eller valg Ingenting under opgraderingen.

Hvordan du får fat i dem igen:
http://windows.microsoft.com/da-dk/windows-8/restore-files-upgrade-windows-old
Avatar billede doomhawk Nybegynder
19. oktober 2014 - 01:00 #4
Mange tak for hjælpen begge to. Billederne var ganske rigtigt i windows.old mappen. Så svigerinden er glad nu :-)

Jeg vil gerne give jer 100 point hver. Kan man det? I så fald opret et svar begge to.

MVH
Avatar billede haverslev Novice
19. oktober 2014 - 18:38 #5
Velbekom og Godt at billederne var der og hun nu har fået adgang til dem igen :-)

"Jeg vil gerne give jer 100 point hver. Kan man det? I så fald opret et svar begge to."

Ja, når begge har lagt et svar, så kan du acceptere disse og points fordeles ligeligt.
Avatar billede poko1 Ekspert
19. oktober 2014 - 18:45 #6
Ok.
Avatar billede doomhawk Nybegynder
19. oktober 2014 - 21:40 #7
Fantastisk der findes sådan en side med så flinke mennesker :-)