Avatar billede perav Nybegynder
01. november 2014 - 23:44 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Problemer med at bruge super administrator i win 8

Nu må jeg have hjælp inden jeg går ud af mit gode skind. Sidder med en bærbar PC ASUS X501A
Der var kommet noget skidt på den og den kunne ikke starte alle programmer og fejlede hele tiden. Den er udstyret med Windows 8 og er ikke opdateret til 8,1 endnu. Jeg føler at jeg går lidt i ring, jeg kan ikke install nogle programmer på den hverken normalt eller i fejlsikret tilstand. Der kommer en fejl hvor der siges at filen Profapi.DLL er beskadiget eller fjernet. Filen er der men jeg har så forsøgt at overskrive den med en tilsvarende fil fra en anden win8, men det får jeg ikke tilladelse til da jeg ikke har rettigheder til det. Jeg har oprettet en super administrator konto men jeg får fortsat ikke lov, ej heller i fejlsikret tilstand. Jeg skal have foretaget en sikkerhedskopi af nogle billeder og dokumenter, men får ikke lov at flytte filerne. Jeg har prøvet at sætte hdd i en rock men kan ikke få lov at flytte filer. Hvad filen kan jeg snart gøre ???
Avatar billede supportsiden Professor
02. november 2014 - 11:05 #1
Har ikke lige en Windows8, men
Du har højst sandsynligt stadig noget snavs på maskinen.

Download f.eks. Emsisoft Free emergency kit http://www.emsisoft.com/en/software/eek/ og "installer" det. (det installerer ikke, men pakker ud og laver shortcut på skrivebordet)
Kør shortcut, opdater og kør fuld scan.

Kør helst mindst to andre antivirus scan (altid fuld scan)
F.eks. Trend Micro Housecall og Malwarebytes.
Kør også Rootkitbuster fra Trend Micro

Kør en kommandoprompt som administrator :

Højreklik på Kommandoprompt og vælg kør som administrator
I kommandovinduet skriv SFC /SCANNOW og tryk Enter
Vent...
Avatar billede perav Nybegynder
02. november 2014 - 12:47 #2
Problemet er også at jeg ikke kan komme online med maskinen, hverken internet Explorer eller google chrome virker. Der bliver i alle de funktioner som jeg prøver fortalt at Profapi.DLL er beskadiget. Jeg har forsøgt scanning fra anden maskine via dock. Her finder den intet (malwarebytes)
Avatar billede perav Nybegynder
02. november 2014 - 13:08 #3
Der blev fundet mange beskadede filer i SCANNOW som den ikke kunne fixe. Den stoppede ved 26% og jeg har en megalang log fil.
Avatar billede perav Nybegynder
02. november 2014 - 13:18 #4
Jeg har jo foretaget denne sikkerhedskopi tusind gange, det er første gang jeg ikke får lov. Egentlig skal jeg blot køre en Recovery men mangler at kopierer Billeder osv.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. november 2014 - 14:02 #5
Har du prøvet at få filerne ud med Hirens Boot cd?
http://www.eksperten.dk/guide/1463
Avatar billede perav Nybegynder
02. november 2014 - 16:57 #6
Jeg har nu fået hirens boot startet op i Windows (kunne ikke få den til at boote i opstart) selvom jeg har sat BIOS til at loade på USB. Hvilket program kan jeg bruge til at overfører filer til en ekstern hdd ?
Avatar billede 220661 Ekspert
03. november 2014 - 16:53 #7
Du booter op på MiniXP som der er med på Hirens. Fra MiniXP kan du tilgå filsystemet og den vej burde du kunne få filerne ud på eksternt medie (usb pind eller ekstern harddisk).
Det er muligt du bagefter skal overtage ejerskabet af filerne når de skal bruges igen. Jeg er nemlig ikke sikker på at selvom du installerer med samme brugernavn og adgangskode at den nye installation vil kendes ved filerne. Jeg har ikke selv kopieret filer fra hverken Win 7 eller 8. Har kun selv brugt Hir4ens på XP, og den er ligeglad med rettighederne i det omfang jeg har brugt comuteren. Jeg har nemlig ikke hverken brugernavn eller kode på nogle af de computere jeg selv har.
Avatar billede supportsiden Professor
05. november 2014 - 15:08 #8
Download Emsisoft på en anden PC
Emsisoft kan kopieres (da det ikke installeres i styresystemet) til en USB stick og så køres derfra.
Men du skal først opdatere virus definitionerne ved at køre det på den PC du downloader/pakker det ud på

Det kan også være at din harddisk er gået defekt
Avatar billede perav Nybegynder
20. december 2014 - 19:07 #9
Sorry den lange ventetid, har haft lidt travlt på  det sidste.

Jeg fik filerne ud via Hirens :-)

Send et svar så er der point.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. december 2014 - 22:14 #10
Super du fik løst :-)