Avatar billede dmg Nybegynder
07. november 2014 - 21:51 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

RJ45 Max length

Hej experts,

Sorry er paa US keyboard.

Jeg er ved at hjaelpe min ven med at faa netvaerk fra naboens hus til deres hus eftersom de ik kan faa installeret internet paa den grund hvor de bor. Husende er ca. 150 meter fra hinanden.

Naboen har en troedloes router, men vil helst ungaa at koebe en antenne som de skal mounte paa siden af deres hus.

Saa jeg taenkte paa 2 loesninger.

1. Ligge et 150 meters netvaerk kable under jorden. (Lyder som om max distance er 100 meter for RJ45 Cat5e og 6)?
2. Eftersom elektriciteten os kommer fra naboens hus har jeg hoert man kan loebe netvaerket den vej via stik-kontakterne.

Jeg er ik helt sikker paa hvordan det fungere. Kunne meget gerne bruge et forslag fra eksperter :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
08. november 2014 - 10:27 #1
2) hvis de har hver sin måler/eltavle, så er det udelukket. Men ellers er det et forsøg værd. Fx https://www.avxperten.dk/homeplug-ethernet/

1) se på http://www.veracityglobal.com/products/ethernet-and-poe-devices.aspx
Avatar billede dmg Nybegynder
24. juni 2015 - 00:17 #2
Hej,

Smid et svar. Jeg ente med at anvende en wireless bridge :-)
Men tak reply og sry det to lidt tid...
Avatar billede claes57 Ekspert
24. juni 2015 - 05:48 #3
Bare luk selv, men tak for buddet.
Avatar billede dmg Nybegynder
24. juni 2015 - 06:41 #4
Ok tak for hjaelpen :-)