Avatar billede Novice-1 Seniormester
15. november 2014 - 23:31 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

alternativ til adobe

efter alt er blevet digitaliseret er mit spørgsmål om der findes et gratis eller billigt program
der kan stort set det samme som Adobe Reader

--eksempelvis når jeg i breve fra det offentlige og gerne vil kunne gå ind og svare afsnit for afsnit.
--som i en anden mail

hvor meget kan eksempelvis PDf convertor
i forhold til adobe acrobat

men det er måske blot mig der ikke har fundet ud af at bruge den gratis version af adobe?

jeg kan for øvrigt se adobe acrobat findes i en leje og en købe version, der er selvsagt ingen tvivl om hvad der er billigst i længden, hvis man ikke er afhængig af det sidste nye.
-som med de ældre programmer af windows og office.

på forhånd tak
Avatar billede nopsen Ekspert
16. november 2014 - 18:59 #1
bruger selv denne, den er gratis.

http://www.foxitsoftware.com/Secure_PDF_Reader/
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2014 - 00:40 #2
jo det er der, den nævnte er superfed, desværre er det bare sådan at de offentlige sider fortæller browseren at den skal åbne pdf i adobe - og så er vi ligevidt.  jeg kan ihvertfald ikke bruge foxit på e-boks og netbank.
Avatar billede Novice-1 Seniormester
01. december 2014 - 05:52 #3
hej
    hvis i nu sender et pip  -  så kan i dele point.
    Begge svar er jo nyttige- jeg vil godt have noget der virker
--overalt!!
tak!!!
Avatar billede nopsen Ekspert
01. december 2014 - 18:44 #4
i kontrolpanel under standardprogrammer, kan du selv sætte for eksempel foxit op til at være standard prg til pdf.
bruger du anden browser end windows, kan du gøre det samme under indstillinger eller tilføjelser i den pågældende browser, har du prøvet det?
hvis det ikke virker, springer jeg over point.
Avatar billede Novice-1 Seniormester
19. januar 2015 - 02:00 #5
syntes ikke lige jeg i hast kunne finde foxit
--eller den rette browswerindstilling i Firefox
--sikkert takket være mine sikkerhedsindstillinger
eller ren og skær hastværk
så endte med adobe til PDF og håber programmet bliver opdateret i det omfang jeg har brug for de næste 10 - 20 år