Avatar billede frexxit Juniormester
19. november 2014 - 20:35 Der er 1 løsning

XML data og PHP

Hej.

Jeg har en side hvor jeg indlæser kunde lister, ud fra deres adresse skal jeg så gennem GLS have fundet frem til nærmeste pakkeshop.

jeg finder nærmeste pakkeshop gennem dette link:
http://www.gls.dk/webservices_v2/wsPakkeshop.asmx/SearchNearestParcelShops?street=ADDRESS&zipcode=9999&Amount=1

den laver så en XML hvor jeg skal bruge noget data fra som jeg gerne vil have smidt ind i min database sammen med kundens info. man hvordan.

Jeg skal vel "kalde" på den url som så finder butikken, så skal jeg have den info retur til mig som jeg så skal have echo/$address = $XML->adress

men kan ikke få noget til at virke.
nogen der vil være venlig at hjælpe mig lidt igang her.
ps. har ALDRIG arbejdet med XML før :)
Avatar billede frexxit Juniormester
19. november 2014 - 20:56 #1
Fik det endelig løst, sådan her:
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />

<?php
    // Loading the XML file
    $xml = simplexml_load_file("http://www.gls.dk/webservices_v2/wsPakkeshop.asmx/SearchNearestParcelShops?street=ADDRESS&zipcode=ZIP&Amount=1");

foreach($xml->children() as $shop_add => $row){

        $shop_number1 = $row->PakkeshopData[0]->Number." <br />";
        $shop_number2 = $row->PakkeshopData[0]->CompanyName." <br />";
        $shop_number3 = $row->PakkeshopData[0]->Streetname." <br />";
        $shop_number4 = $row->PakkeshopData[0]->ZipCode." <br />";
        $shop_number5 = $row->PakkeshopData[0]->CityName." <br />";
}

echo $shop_number1;
echo $shop_number2;
echo $shop_number3;
echo $shop_number4;
echo $shop_number5;

//kan nu indsætte i MySql eller update
?>