Avatar billede Adam67 Nybegynder
02. december 2014 - 14:49 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Bilbatteri til 220v

Hej.

Vi er en skoleklasse, der skal lave en film og har derfor brug for lys. Men da vi filmer på nogen lidt irriterende locations, får vi et problem med hensyn til lys. Vi snakker om at bruge en omformer og så ned i et cigarstik, de steder vi kan få en bil tæt på. Problemet er at vi også skal filme i et s-tog. Vi kan se der er stikkontakter under nogen af sæderne, men er blevet bedt om ikke at bruge dem. Kan vi gå rundt med et bilbatteri og en omformer i et stog, og bruge det som strøm? Tak på forhånd.
Avatar billede sonalias Seniormester
02. december 2014 - 14:59 #1
Ja det kan i da godt, men i skal nok også være opmærksomme på i nok også skal have tilladelse for at filme i toget.
Avatar billede Adam67 Nybegynder
02. december 2014 - 15:58 #2
Tilladelse har vi:) Og ved du om man bare kan sætte en stikdåse/forlængerledning i den og bruge flere lys på samme tid?
OBS: Hvordan giver jeg dig point?
Avatar billede cht22 Professor
02. december 2014 - 19:29 #3
Der plejer at være angivet på omformeren hvor mange watt der kan tilsluttes og så længe man holder sig under det kan der godt tilsluttes stikdåser og forlængerledninger.
Avatar billede sonalias Seniormester
03. december 2014 - 10:52 #4
Du giver point ved at jeg ligger et svar som du så kan acceptere.
Ja, så længe du som #3 siger, ikke overstiger maks. watt for cigarstikket + omformeren så kan i bare bruge løs, se evt. på diverse LED løsninger for at komme lidt ned i elforbrug, men gode LED pærer er dyre! (Skal være gode til optagelser da farverne ellers typisk vil være blålige)