Avatar billede MaltheJensen Nybegynder
03. december 2014 - 22:29 Der er 12 kommentarer

Pc rebooter i uendeligt loop, før Bios

Hej jeg har lige købt en masse dele og samlet en ny computer. Jeg har problemer med når jeg prøver at starte den, så går der et enkelt par sekunder hvor mine blæsere starter og jeg kan se at motherboardet lyser, hvorefter min psu laver en klik lyd, slukker, og så starter det hele forfra i en uendelig loop.

specs:
MSI GeForce GTX 970 Gaming 4GB Physx
MSI Z97 GAMING 7, Socket-1150
HyperX Fury SSD 240GB 2,5"
Intel Core i7-4790K
HyperX Savage DDR3 2400MHz 16GB
Cooler Master V750S, 750W PSU

Ting jeg har prøvet at gøre:
Jeg har prøvet at køre bare med psu, motherboard, cpu og ram.
Har prøvet begge mine ram blokke enkeltvis, og sammen
har prøvet at clear CMOS
Har tjekket at cpu og strøm kabler sidder ordenligt i
Jeg har lavet paperclip testen på min PSU, som ikke viste at der var noget galt

Jeg har også prøvet at starte helt uden nogle ram blokke, da jeg gjorde dette slukkede den ikke automatisk.

Er det begge mine RAM blokke der ikke virker eller hvad er der i vejen?

Alt hjælp vil være meget velkommen :)

På forhånd tak.
Avatar billede MaltheJensen Nybegynder
03. december 2014 - 22:41 #1
Rettelse, ikke at have nogle ram blokke i gør bare at der går lidt længere tid før den genstarter(den viser stadig ikke noget på skærmen)
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2014 - 23:09 #2
jeg tror det er psu som er defekt..
Avatar billede MaltheJensen Nybegynder
04. december 2014 - 00:46 #3
Har lige prøvet med en vens PSU men med samme resultat ;/
Avatar billede sonalias Seniormester
04. december 2014 - 09:38 #4
4 pins CPU strømstik sidder som det skal?
Avatar billede sonalias Seniormester
04. december 2014 - 09:38 #5
eller er det 6-pins? Irrelevant, det kan ihvertfald føre til den fejl du beskriver (Kan jo ikke gå i BIOS uden en cpu)
Avatar billede MaltheJensen Nybegynder
04. december 2014 - 09:56 #6
Ja det sidder helt fint
Avatar billede Blandy Praktikant
04. december 2014 - 10:34 #7
Det har jeg også prøvet, med at maskinen konstanter reboot ved opstart. Den gang jeg oplevede det var det mit grafikkort der var problemet.

Men har du prøvet at tage dit motherboard ud, og sætte det i igen? Det kan være der er en overgang, en stelforbindelse et sted. har du huske at bruge dine afstandstykker mellem bundkortet og kabinettet?
Avatar billede MaltheJensen Nybegynder
04. december 2014 - 10:47 #8
Jeg har prøvet at køre ude GPU, og har endda samlet min computer på et bord udenfor kabinettet, så burde ikke være fordi det rører noget metal
Avatar billede Blandy Praktikant
04. december 2014 - 11:06 #9
se lige denne:http://www.tomshardware.co.uk/forum/315258-31-computer-build-restarting-seconds

Kan jo være dit MSI bundkort der er defekt. lige som brugeren i overstående artikkel.
Avatar billede MaltheJensen Nybegynder
04. december 2014 - 11:14 #10
Det er faktisk ikke hans bundkort der er i stykker, da han modtager et nyt, skriver han at han får samme fejl ;)
Avatar billede sonalias Seniormester
04. december 2014 - 11:26 #11
Evt beskadigelse af CPU ved montering (Her tænkes både fysiske stød og statisk elektricitet)?
Avatar billede sonalias Seniormester
04. december 2014 - 11:27 #12