Avatar billede barth Professor
09. juni 2016 - 15:29 Der er 3 kommentarer

Web kamera

Jeg har fået et meget underligt problem, som jeg slet ikke forstår, så jeg håber meget på hjælp.

Jeg har 5 web kameraer af fabrikatet  Wanscam. De tre har jeg placeret i mit sommerhus i Tyrkiet hvor de kører på den router jeg har stående der.

Hjemme i Allerød har jeg 2 kamera på den router jeg har her.

Jeg plejer hver morgen at starte programmet. Så markerer og åbner jeg de enkelte kameraer og kan så se hvad de viser.

Nu har jeg skiftet min router i Allerød ud fra en Netgear til en Sagemcom PACK F@ST 3686, og det har været en stor succes. Min dårlige dækning er blevet super god. Men..........

Nu kan jeg ikke se nogen af mine kameraer, hverken i Tyrkiet eller Allerød, og det forstår jeg jo ikke. Især fordi Tyrkiet kører på egen router.

Så det må jo have noget at gøre med opsætningen af den nye router.

Jeg har talt med Yousee support hvor der var én der havde hørt om problemet og mente, at jeg skulle gå ind på routeren http://192.168.0.1/ og ændre et eller andet med at wi-fi skal slåes fra. Men de yder (mærkelig nok) ikke support på den router de selv leverer.

Jeg har været inde på routerens hjemmeside men har ikke kunne finde noget der minder om det. Der skulle også være noget med Port format.

Siger det nogen noget???? Jeg håber meget.
Avatar billede barth Professor
09. juni 2016 - 15:55 #1
Jeg glemte at skrive. Det gælder også når jeg går ind på iPad og iPhone. Programmet her hedder fra Apple Store: E-View7a
Avatar billede climber Praktikant
09. juni 2016 - 16:33 #2
angående dine hjemme kamera - kan du pinge dem?
Det kan være din nye router er sat til et andet dhcp range end den gamle..

Men dem i tyrkiet - de har jo stadig sammen offentlige ip - ellers du kalder dem på en ddns server?

men igen - TDC kan have lukket nogle porte for udgående ...
Avatar billede Slettet bruger
13. juni 2016 - 21:02 #3
det de snakkede om var nok Port forward;

på avancerede routere har du 2 sidder - inderside, yderside, og hvis der er en firewall indimellem, skal du forwarde dine porte ude til - dvs. at hvis du vil tilgå dine kameraer, skal din router modtage dit ønske, og give dig adgang til kameraer - som den lige pt ikke gør.
Hvorfor dine kameraer i turkiet ikke viser noget længere er dog lidt mærkeligt - men det afhænger af din setup.
Dog kan det også være noget så simple som at du har givet dine kameraer en fikse IP-adresse, og indtastet dem i din app/program - ny router = ny IP-adresser = dit program forsøger at kontakte de forkerte adresser