Avatar billede lordnelson Seniormester
21. juli 2016 - 07:47 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Sortering

Ved ikke om det er MTSql eller ASP som siden er lavet i
Men jeg henter noget op fra en DB tabel
er der en måde hvorpå man kan sortere dette, på denne måde:
der er et felt hvor der står nogle tal i tallet feks. 1 kan forkomme mange gange ligesom resten af talrækken , tanken var hvis jeg kunne sortere visningen således at den der blev vist først var den med flest antal tal, altså igen
hvis der er flere 3 taller end 1 taller så skal visningen sorteres således dem med 3 kommer før dem med 1
Avatar billede lordnelson Seniormester
21. juli 2016 - 07:50 #1
Skulle selvfølgelig stå MYSQL
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
21. juli 2016 - 08:22 #2
hvis jeg forstår det rigtigt kan du skal du bruge count, GROUP by,  ORDER by

CREATE TABLE `test` (
  `id` int(11) NOT NULL,
  `tal` int(11) NOT NULL
) ENGINE=InnoDB DEFAULT CHARSET=utf8 COLLATE=utf8_danish_ci;

INSERT INTO `test` (`id`, `tal`) VALUES
(1, 3),
(2, 3),
(3, 1),
(4, 2);

ALTER TABLE `test`
  ADD PRIMARY KEY (`id`);

ALTER TABLE `test`
  MODIFY `id` int(11) NOT NULL AUTO_INCREMENT, AUTO_INCREMENT=5;

SELECT tal, count(tal) as antal FROM `test` GROUP by tal ORDER by antal DESC

output

3    2
1    1
2    1

ellers må du ligge et dump af nogle demo data, og det output du vil have ud fra demo data ??
Avatar billede lordnelson Seniormester
21. juli 2016 - 08:39 #3
Tak jeg prøver lige :)
Avatar billede lordnelson Seniormester
21. juli 2016 - 09:03 #4
Yes yes yes THX - Its works