Avatar billede dane022 Seniormester
25. april 2024 - 14:26 Der er 2 kommentarer

Opdatering af SAPgrid værdi

Jeg har nedenstående kode, hvor SAPgrid identificeres og der loopes igennem for at finde relevant række i kolonne 1. Det er så meningen, at samme række i kolonne 2 skal opdateres (sættes til blank).
Alt virker, på nær den del af koden der skal skrive ind i kolonne 2 cellen.

Set sapGuiAuto = sapGuiApp.GetScriptingEngine
Session.findById("wnd[0]/mbar/menu[4]/menu[2]/menu[3]").Select
Application.Wait Now + TimeValue("00:00:02")

Set Session = GetObject("SAPGUI").GetScriptingEngine.Children(0).Children(1)

Session.findById("wnd[0]/usr/tabsTABSTRIP1/tabpPARAM").Select 'Gå til fanen Parametre
Set sapGrid = Session.findById("wnd[0]/usr/tabsTABSTRIP1/tabpPARAM/ssubMAINAREA:SAPLSUID_MAINTENANCE:1104/cntlG_PARAMETER_CONTAINER/shellcont/shell") 'Definer tabel
lastrow = sapGrid.RowCount 'Tæl rækker i tabel

For rækkenr = 0 To lastrow - 1 'Gennemsøg rækkerne
    Værdi = sapGrid.GetCellValue(rækkenr, "PARID") 'Gennemløb værdierne i den første kolonne
    If Værdi = "HR_CCURE_PIDSL" Then
        sapGrid.setcurrentcell rækkenr, "PARVA" 'Virker
        sapGrid.getcell(rækkenr, "PARVA").Text = "" 'Denne virker ikke
        Exit For
        End If
Next rækkenr
25. april 2024 - 21:29 #1
Problemet ser ud til at være med at opdatere cellen i kolonne 2 (PARVA) i SAPGrid. Prøv at ændre linjen, hvor du forsøger at opdatere cellen, til
sapGrid.SetCellValue rækkenr, "PARVA", ""
Avatar billede dane022 Seniormester
25. april 2024 - 22:06 #2
Det giver fejlen: Runtime error 438. Object doesnt support this property or method

Koden:
Dim sapGrid As Object
...
For rækkenr = 0 To lastrow - 1 'Gennemsøg rækkerne
    Værdi = sapGrid.GetCellValue(rækkenr, "PARID") 'Gennemløb værdierne i den første kolonne
    If Værdi = "HR_CCURE_PIDSL" Then
        sapGrid.setcurrentcell rækkenr, "PARVA" 'Virker
        sapGrid.SetCellValue rækkenr, "PARVA", "" 'Denne virker ikke
        Exit For
        End If
Next rækkenr