Avatar billede Natasjah Praktikant
12. august 2016 - 22:14 Der er 2 kommentarer

Origin kan ikke oprette forbindelse til serveren. Hvordan tjekker jeg om det er firewallen, der driller. OG kan man afinstallere origin uden at afinstallere spillende, som blev installeret via origin?

Origin kan ikke oprette forbindelse til serveren (og de siger, at jeg skal vente nogle minutter, men der er gået lang tid nu).

Jeg ser en del omkring hvordan det kan være et problem med ens firewall, men jeg kan ikke gennemskue, hvordan jeg tjekke om origin er blokket af firewall, og hvis den er, hvordan jeg fixer det.

Hvis alt andet skulle fejle, så vil jeg naturligvis gerne prøve at afinstallere og geninsallere origin, men jeg ville naturligvis blive ked af at miste alle de spil (og mit fremskridt), som er blevet installeret igennem origin. Er det muligt at undlade at afinstallere mine spil (sims 3, spore m.fl.), og KUN afinstallere origin?

Er der andre som har haft samme problem, som kender en helt tredje løsning?
Avatar billede stjans Guru
13. august 2016 - 09:54 #1
Hvilken firewall benytter du ?. I langt de fleste kan man se, hvilke programer der passerer og hvilke der blokeres. Du kan godt afinstallere Origin alene. Jeg ville dog for en sikkerheds skyld tage en kopi af din spil-profil inden.
Avatar billede Natasjah Praktikant
13. august 2016 - 13:32 #2
Det lader til at problemet var hos EAs servere og ikke hos mig, for nu virker det igen (tilsyneladende uden grund).

Men tak for svaret :)