Avatar billede Mariacerc Praktikant
13. september 2016 - 02:55 Der er 8 kommentarer

Store problemer med installering af HP printer

Jeg har en HP Laserjet pro 200 color MFP M276nw printer som jeg installerede før jeg opgraderede til Windows 10. Nu har jeg ved en fejl afstalleret den og det er helt umuligt at installere den igen.

Jeg har læst og læst på nettet for at finde ud af hvordan man gør når man har windows 10. Jeg bliver mere og mere blank jo mere jeg læser...

Jeg har hentet driver fra HP-sitet og prøvet at installere den igen. Virker ikke.
(Selve printeren formoder jeg stadig virker da den kan skrive testsider ud)

Jeg tror at det er Windows 10 der er problemet. Er der mon nogen herinde som kan hjælpe mig?

På forhånd tak
Avatar billede claes57 Ekspert
13. september 2016 - 08:07 #1
hp skal indlæse en driver, der virker for alle brugere på maskinen (også selvom der kun er en). Typisk skal der derfor bruges administrator-adgang. Så højreklik på installationsfilen, og vælg 'kør som administrator'.
Avatar billede Nina Forsker
13. september 2016 - 09:25 #2
Tryk på windows knappen - søg enheder og printere - højreklik på din printer og tryk på printeregenskaber - (Tryk på skift egenskaber hvis det vises) - gå under porte - fjern fluebenet fra "Aktiver tovejsunderstøttelse" - tryk anvend og Ok.

Prøv at se om printeren virker nu.
Mvh. Nina
Avatar billede ole_madsen Ekspert
13. september 2016 - 09:33 #3
Den sidste her kan være farlig - du skal IKKE deaktivere tovejs understøttelse... - på meget gamle printere kan det være en fordel, men de fleste nyere printere kræver det for at kunne give besked om tonertilstand m.m....

Helt grundlæggende tror jeg vi mangler informationer om hvor du går i stå. Hvad sker der under HP-installationen?

Hvordan ser printeren ud i "Enheder og printere"? - er den grå? - eller er der nogen advarsels ikoner?

Jeg kan forestille mig at det er noget så simpelt, som at du har fået afinstalleret driveren mens printeren fortsat har været tilsluttet. Det vil få Windows til at kategorisere printeren som en ukendt enhed - eller evt. tilknyttet en forkert driver.

Prøv at tjekke USB-enheder og "ukendte" enheder i enhedshåndteringen, og se om der skulle være enheder du ikke kender/ser mærkelige ud. Slet dem evt. og prøv forfra med installationen.
Avatar billede Nina Forsker
13. september 2016 - 09:45 #4
Ja selvfølgelig hvis det er driveren der driller, men det jo egentlig for at fejlfinde.
Avatar billede Mariacerc Praktikant
13. september 2016 - 11:58 #5
Når jeg prøver at installere printeren kommer den ud med en fejlmelding:

"En installationshandling tog for lang tid at udføre"

Jeg har genstartet/slukket for min computer iflere gange men får stadig den samme fejlmelding....

Under printere og enheder bliver min printer kaldt Optisk drev.... jeg forstår det ikke.
Avatar billede Mariacerc Praktikant
13. september 2016 - 12:24 #6
PS. Printeren vist som et optisk drev når den er tilsluttet computeren. Når den ikke er tilsluttet kan jeg ikke se den under printer og enheder.

Jeg har fjernet den igen så der ikke længere står optisk drev. Den er så stadig ikke installeret :(
Avatar billede ole_madsen Ekspert
13. september 2016 - 13:50 #7
Det kan ske den har indbygget kortlæser - så vil den optræde som et "drev".

Men du skal ind i enhedshåndteringen og finde den - hvordan optræder den her? - også som drev? - eller kan du finde den som en "HP LaserJet Pro 200...."

Her vil du kunne prøve at slette den - og så se hvad der sker når du trækker stikket ud, venter et øjeblik, og så gen-indsætter stikket.
Avatar billede Mariacerc Praktikant
13. september 2016 - 16:52 #8
I enhedshåndteringen stod den som "HP laserjet pro osv. - kategori: optisk drev.
Jeg har fjernet den helt fra computeren igen.
Det er selve installatione på windows 10 som jeg åbenbart ikke kan finde ud af.
Installationsprogrammet fra HP giver som sagt en fejlmelding hver gang jeg prøver at installere min printer.