Avatar billede kaffekanden Mester
21. september 2016 - 21:27 Der er 2 kommentarer

Game Backup til Dropbox

Hej Experter
Jeg har nogle spil på min Mac som jeg gerne vil spille videre på på min PC da vi er to i huse bla. nogle spil fra Origien men de spil der ikke gemmer i syen kune jeg godt tænkt mig at gemme i DropBox
jeg ved at man kan lave en backup i Dropbox til sine Mac/PC spil så man kan spille videre på en anden Mac/PC men kan man få spillet til at Loade fra den mappe man saver spillet i DropBox?
jeg ved så ikke om de fileformater Mac gemmer sit gemte spil i om det er de samme som Windows gemmer dem i om de kan læse de samme
på forhånd tak :)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
22. september 2016 - 09:47 #1
Det ville undre lidt, om filformaterne imellem spil på forskellig platform var indbyrdes kompatible.

Men der er jo ikke meget andet at gøre, end undersøge et konkret spil, hvor du kan tilrette stien hvortil den skriver sine save-games på BEGGE platforme, og se om de kan indlæses i begge ender?

Den helt lavpraktiske kunne være at kopiere spildata til en folder i din DropBox via script hver gang du afslutter spillet.
Avatar billede kaffekanden Mester
22. september 2016 - 20:05 #2
ved du hvordan man laver automatisk backup af filer til Dropbox?
så filerne bliver gemt på min Mac/PC og i Dropbox mappen