Avatar billede FireSun Praktikant
04. oktober 2016 - 11:52 Der er 3 kommentarer

Plex vil ikke køre imens VPN er aktiv

Hej alle sammen.

Min servere køre VPN 24/7 og jeg er mega træt af, at jeg ikke kan få Plex til, at køre imens jeg har VPN aktiv på serveren.
Jeg synes virkelig jeg har prøvet alt, men jeg ved det virker, men kan bare ikke finde den fejl jeg begår.

Jeg har fulgt denne guide
http://www.htpcguides.com/remote-access-plex-media-server-windows-behind-vpn/

Og hentet det nyeste script fra hans hjemmeside
https://xflak40.wordpress.com/apps/#VPN-Bypass-for-Plex-Media-Server

Jeg har sat scriptet til, at køre hver 30 min.. Det gør heller ingen forskel, at køre det manuelt.
Plex skriver stadig indirect connection og kan ikke afspille.

Jeg benytter mig af VPN'en Mullvad, men der skulle scriptet også virker til.

Det er bat filen: VPN Bypass for Plex Media Server - 255.255.255.0 jeg har til, at køre igen og igen hver 30 min..

Den ser således ud.
http://textuploader.com/dap15

Håber, at der er nogen der kan hjælpe mig. :-)
Avatar billede kurt54 Ekspert
06. oktober 2016 - 10:03 #1
Er det ikke ønsket adfærd og derfor standard opførsel af vpn.

VPN opkobling til f.eks. Arbejde lukker af for andet netværk af sikkerhedsgrunde - du kører vpn for ikke at sikre arbejdets netværk.

VPN kan køres af andre grunde, omgå regionsspærringer. Eller som jeg gjorde da jeg var lidt for sent ude med den gratis win10 opgradering. Kørte vpn fra USA hvor datoen endnu ikke var skiftet.
Avatar billede kurt54 Ekspert
06. oktober 2016 - 10:10 #2
Der er lige et ikke for meget i ovenstående - synes man plejer at kunne rette i indlæg - men ser ikke muligheden lige nu...
Avatar billede FireSun Praktikant
06. oktober 2016 - 11:18 #3
Jo, men med batfilen kan man få Plex til, gå udenom VPN'en som det eneste. Og det er det jeg ikke lige kan få til, at virke. Jeg ved andre har kunne få det til, at virke.