Avatar billede Louise Juniormester
04. oktober 2016 - 18:43 Der er 15 kommentarer

Min skærm på mit kamera dur ikke...

Hej :) jeg sidder her met et helt nyt Canon Eos 70 D som kun er ca. 2 måneder gammelt.
Jeg har så idag været ude og tage billeder på stranden, og pludselig holder skærmen op med at virke. Om jeg har ramt en knap, eller hvad jeg ellers har gjordt ved jeg ikke. Men den vil hverken vise det billede der lige er blevet taget, gå ind på billedefremvisning, menu eller andet hvor skærmen skal bruges.

Jeg håber der er nogle kloge genier her inde som kan hjælpe:)

Tak på forhånd :)
Avatar billede milter Ekspert
04. oktober 2016 - 18:54 #1
Og batteriet er selvfølgelig ikke ved at løbe tør for power ....?
Avatar billede Louise Juniormester
04. oktober 2016 - 18:56 #2
Nej overhovedet ikke det er helt fyldt næsten...
Avatar billede milter Ekspert
04. oktober 2016 - 19:09 #3
Har din nye 70D været ude i regnvejr, eller har den måske på anden måde været i for tæt kontakt med noget vådt/fugtigt?
Avatar billede 220661 Ekspert
04. oktober 2016 - 19:11 #4
Har du prøvet at pille batteriet ud og evt lige trykke på start knappen en gang før du genmonterer batteri og prøver at tænde det igen?
Avatar billede Louise Juniormester
04. oktober 2016 - 19:11 #5
Nej overhovedet ikke...
Avatar billede Louise Juniormester
04. oktober 2016 - 19:16 #6
Er lige prøvet der er ingen forskel.. Men det er også lidt mærkeligt, for lige så snart jeg tænder den går blitzen igang med at blinke helt vildt som om jeg er ved at tage et billede, (dette er lige gyldigt om den er i lyse eller mørke omgivelser). plus at når jeg har den på auto fokus så har den ikke det der mellem punkt inden den tager billedet, altså der hvor den meget gerne skulle finde fokus. (og jeg har den ikke på manuel men på automat fokus)
Avatar billede 220661 Ekspert
04. oktober 2016 - 19:20 #7
#6
Ok. Lyder som en fejl der ikke sådan er til at finde ud af. Jeg har ikke lige flere bud desværre :-(
Avatar billede Louise Juniormester
04. oktober 2016 - 19:24 #8
Når okay ellers tusin tak :)
Avatar billede milter Ekspert
04. oktober 2016 - 19:27 #9
Prøv at restte kameraet til default som beskrevet  i linket herunder:

http://seventrumpet.com/reset-canon-eos-70d-to-its-default-settings/

Ellers er det nok en retur til sælgeren, da din Canon stadig er dækket af garantien.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. oktober 2016 - 19:29 #10
#9 Jeg tror desværre det er retur, da skærmen er sort og man ikke kan se hvad man laver.
Avatar billede Louise Juniormester
04. oktober 2016 - 19:34 #11
Tusind tak:)
Avatar billede milter Ekspert
04. oktober 2016 - 19:36 #12
Og forøvrigt kunne din beskrivelse i #6 på, at der ikke er "forbindelse" mellem kameraet og objektivet. Jeg ved dog ikke, hvordan dit kamera vil reagere på den slags. Prøv at vrikke/dreje objektivet en del gange med objektivet på kameraet for at se, om det hjælper. Men det burde ikke være et problem ned helt nyt udstyr.

Både kamera og objektiv er vel nye?
Avatar billede milter Ekspert
04. oktober 2016 - 19:40 #13
#10.

Hvor dum kan man egentligt tillade sig at være :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
04. oktober 2016 - 19:43 #14
#13 Ja man vil jo det bedste. Har selv prøvet at falde i med begge ben flere gange :-)
Avatar billede Louise Juniormester
04. oktober 2016 - 19:49 #15
til #12 ja begge dele er lige købt og har kun taget ferie billeder en enkelt gang og været med mig ude idag...