Avatar billede snebaer Novice
11. oktober 2016 - 08:51 Der er 8 kommentarer

Epson WF-7620

Min Epson printer kommer med en fejlmelding 0x9A
Den siger jeg skal slukke for strøm og printer og starte den igen.
Det har jeg prøver mange gange men det hjælper ikke.
Der sidder ikke papir i klemme.
Avatar billede ebea Ekspert
11. oktober 2016 - 08:55 #1
Her er et Link til et repair tools du kan downloade. Giv det et forsøg, og se om ikke det kan hjælpe dig på vej ;-)
http://winfaults.net/wiki/wiki.php?kw=Epson+Error+0x9a
Avatar billede snebaer Novice
11. oktober 2016 - 10:54 #2
Den er hermed afprøvet men det hjalp desværre ikke.
Printeren kommer stadig frem med fejlkode 0x9A
Avatar billede CRKrogh Ekspert
11. oktober 2016 - 11:11 #3
Hej.

  Det ser ud til at slæden, der fører printhovedet frem og tilbage, er blokeret:

http://www.justanswer.com/printers/99yl7-dustin-epson-wf-7620-error-message-0x9a.html
Avatar billede snebaer Novice
11. oktober 2016 - 12:24 #4
Den side har jeg også været inde og tjekke og gjort det som står beskrevet - uden resultat desværre.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
11. oktober 2016 - 16:11 #5
Så er der jo nok kun valget tilbage, om du vil betale et værksted for at rode med den eller om den skal udskiftes?
Avatar billede ebea Ekspert
11. oktober 2016 - 16:35 #6
Jeg tror ikke du har fulgt hele fortællingen, om hvad der forårsager 0x9A fejlen!
Du afprøvede kun værktøjet i download instruksen! Det link er til at afhjælpe Software fejl, og ikke hardware fejl.
Men der er jo en hel liste som kan testes af, i forhold til den omtalte fejl.
Har du f.eks. prøvet at genskabe windows, til før fejlen opstod.
Avatar billede snebaer Novice
19. oktober 2016 - 17:09 #7
Jeg har nu prøvet alt som står beskrevet i diverse links og på sites. Jeg har også forsøgt at skrive til Epson - sikke en elendig kundeservice, så jeg køber en ny printer - ikke en Epson......
Avatar billede ebea Ekspert
19. oktober 2016 - 17:28 #8
Har du prøvet en sidste ting, og det er at lave en selvtest fra printeren? Ikke fra windows, men fra selve Printeren, og så se hvad der sker!