Avatar billede benjamin92 Novice
20. november 2016 - 16:45 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Outlook 365 (2016): kan ikke oprette forbindelse til mailserver

Hej

Jeg har pludselig fået problemer med min outlook. Den kan ikke oprette forbindelse til serveren mere. Jeg har installeret et antivirus program ved navn BullGuard, som måske kan være skyld i dette?

Jeg har sammenlignet min konto med min kærestes og en af mine andre kontoer, og der står der følgende:

Hendes konto: IMAP "SSL" og SMTP "TLS"

Min konto: IMAP "TLS" og "SMTP STARTTLS"

Tænker dette har noget at gøre med problemmet. Nogen der ved hvordan jeg får det ændret så det er "SSL" og "TLS"?

På forhånd tak for svar!

Med venlig hilsen
Avatar billede CRKrogh Ekspert
20. november 2016 - 16:55 #1
Jeg lurer lige med her. Så vidt jeg lige kan regne ud, kan man ikke selv skrue på forbindelsen, da den netop autokonfigureres ud fra det, den  modtager fra Exchange's AutoDiscover.
Avatar billede Henrik Scheel Praktikant
21. november 2016 - 05:53 #2
Jeg har netop i går fået samme problem.

Jeg logger normalt på:

IMAP (imap-mail.outlook.com) "SSL" og SMTP (smtp-mail.outlook.com) "TLS"

Via min Outlook 2016.

Jeg tænker at MS har en fejl.

PS det virker fint på min iPhone.
Avatar billede benjamin92 Novice
23. november 2016 - 15:59 #3
Det virker igen nu. Tror Outlook har været igennem en lille oprydning af en art. Kan læse at mange andre har haft problemet også. :-)
Avatar billede Jannickhess Professor
27. november 2016 - 15:24 #4
Hejsa på min pc, logger den heller ikke ind på deres hjemmeside, men dog logger den fint nok ind på webmail, så hvis blot klikker hjemmesiden væk så ligger outlook der bag vinduet.

vh
Jannick