Avatar billede Grønholdt Novice
14. januar 2017 - 20:53 Der er 8 kommentarer

HP Tastatur.

Hej.

Jeg har købt et HP Tastatur model 5189 med PS/2 stik

Jeg kan ikke bruge det på min maskine. Intet virker på tastaturet, det er ikke bare sæt stikket i maskinen så kører det.

Har ikke lige et andet tastatur at prøve med pt.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
14. januar 2017 - 23:14 #1
Der skal ikke installeres noget, hvis det er det du tænker på.

Men PS2 er ikke "hot swappable", så du kan ikke sætte stikket i en kørende maskine, og få det til at virke - maskinen skal se tasteturet under opstart, for at det vil virke.

Ellers er der kun at se på de 6 ben i stikket, om alle er intakte.
Avatar billede Mikael Ekspert
15. januar 2017 - 10:26 #2
Jeg har tidligere med lidt held anvendt en lille billig "adapter" fra PS2 til USB.

De fås både som enkelte PS2 og dobbelte til 1 usb port. Og så var der ingen problemer.

De dobbelte anvendes fx. hvis både et PS2 tastatur og en PS2 mus skal bruges.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. januar 2017 - 10:31 #5
Jeg er enig i #1
Er der en speciel grund til du vælger PS2 tastatur?
Understøtter bios ikke usb tastatur under opstart?
Til info har jeg selv lige været nødt til at kassere et ældre PS2 tastatur fordi det ikke virker ordentligt på Windows 10 efter de sidste opgraderinger af systemet.
Computeren starter op og når jeg begynder at skrive åbner handlings center og andre ting ved tryk på forskellige taster. Kunne kun fjerne dette problem ved at logge af og på hver gang. Det blev jeg træt af og her skiftet til usb der ikke laver disse unoder.
PS Skal lige sige det nævnte PS2 tastatur er lavet i tiden hvor Windows 98 SE var på banen. Så måske er skylden dette :-)
Avatar billede Mikael Ekspert
15. januar 2017 - 10:36 #6
#5 Jeg har et ældgammelt tastatur, fra dengang tasterne var med "runetegn" ;)

Og med denne dobbelte adapter så er det helt sikkert "plug and play" på MINDST en win 7 32/64 bit.

https://www.avxperten.dk/ps2-til-usb-adapter/ps2-til-usb-adapter.asp?utm_source=MerchantAVX&utm_medium=cpc&utm_campaign=1&gclid=CjwKEAiA2OzDBRCdqIyIqYaaqQoSJABeJZdi2xvluc6BNxa1mhDlxjzp6HpXJ2PqsCkGHJa1YbwXhRoCZ0jw_wcB
Avatar billede 220661 Ekspert
15. januar 2017 - 10:44 #7
#6 Prøvede selv med en adapter der skulle lave det om til usb, men på mit tastatur ændrede det ikke noget :-(
Min adapter ser sådan ud: http://scidata.dk/product-images/39/7/a3dc9307a11443017384.jpg
Jeg har dog passet på tastaturet, hvis jeg skal rode med en gammel "kværn" :-)
Avatar billede Mikael Ekspert
15. januar 2017 - 11:12 #8
#7  Ved ikke om den "mellem klump" der sidder på mit link mellem PS2 og usb gør forskellen ??

SÅ klog er jeg heller ikke.. Og en del ældre end pågældende tastatur med PS2 ;)