Avatar billede marc190401 Praktikant
16. januar 2017 - 02:01 Der er 2 kommentarer

Kan man få vand i lungerne af E-Cigaretter?

Hej!

Min far og jeg har i en længere periode været uenige omkring vand i lungerne af e-cigaretter. Er det nogen som har erfaring på dette omårde og kan bekræfte om man får eller ikke får vand i lungerne.
Avatar billede store-morten Ekspert
16. januar 2017 - 09:22 #1
GOOGLE:
- E-Rygning kan give vand i lungerne ?
Nej, vand i lungerne er en sygdom (lyngeødem) hvor kropsvæske siver ud i lungerne og har faktisk slet ikke noget med damp, eller for den sags skyld vand at gøre, da væsken i lungerne egentlig er blodplasma..
Vand og Damp vil ikke ophobes i lungerne men naturligt optages i kroppen og udskildes..
Ellers ville vi jo også ende med at drukne hvis vi opholdte os for længe i feks. tåge, fugtigt vejr, varme karbade osv. hvor damp indåndes.
Avatar billede prox1 Forsker
22. februar 2017 - 17:49 #2
Det bliver dagligt mere indlysende at 'dampning' har skadelig påvirkning. Det er ikke afklaret hvor skadelig 'dampning' er, men det er ikke uligt de skader som rygning har.
http://theconversation.com/twelve-myths-about-e-cigarettes-that-failed-to-impress-the-tga-72408

Det spiller stor rolle hvad der 'dampes'.
Nicotin produkter har helt samme skadelige effekter på hjernes kapillærer, og vil på ganske samme måde øge risikoen for både slagtilfælde og hjerneblødning.