Nu står it-leverandørerne til landets jobcentre nærmest i kø for at påtage sig et ansvar for de problemer, der har hærget i 2010.
KMD har også haft problemer i 2009. Og nu erkender it-giganten, at heller ikke de er "nået i mål".
"Det er rigtigt, at KMD Opera har haft flere fejl hen over de sidste par år, end vi bryder os om. Og vi er enige i den betragtning, at vi ikke er helt i mål endnu," siger områdedirektør Kenneth Mikkelsen fra KMD.
Han forklarer, at årsagerne til problemerne de tidligere år grundlæggende har været de samme i 2010.
"Arbejdsmarkedsområdet er præget af omfattende og vedvarende lovgivning, og vi har som leverandører ikke været gode nok til at følge med og sikre, at produkterne har haft den kvalitet, de burde have," siger han.
Områdedirektøren påpeger dog, at det hører med til historien, at KMD Opera i det daglige er en løsning, som virker efter hensigten og bliver brugt i over halvdelen af landets kommuner.
"Og vi oplever generelt en stigende tilfredshed med løsningen," siger KMD-direktøren.
Styrelsens rolle
Arbejdsmarkedsstyrelsen er blevet kritiseret af flere kommuner for at være medvirkende til it-balladen. Men så direkte udtrykker KMD sig ikke.
Bærer Arbejdsmarkedsstyrelsen et ansvar både i 2009 og 2010?
"Vi skal være de første til at beklage, at der har været fejl i forhold til KMD Opera."
"Men uden at det skal være en undskyldning, spiller det naturligvis en betydende rolle, at arbejdsmarkedsområdet er særdeles komplekst, og der ofte træder ny lovgivning i kraft. Og det ændrer selvfølgelig hyppigt kravene til funktionerne i it-systemerne."
"Når det så er sagt, så skal vi naturligvis blive endnu bedre til at følge med, og det ligger KMD meget på sinde at undgå, at der optræder fejl i vores systemer, siger Kenneth Mikkelsen.
Han understreger, at KMD har et "glimrende samarbejde og en god, løbende dialog" med Arbejdsmarkedsstyrelsen.