Artikel top billede

Tweet... halloooo... er der nogen, der hører mig? Hvorfor svarer I ikke?

Pipper Twitter-folket for døve ører?

Twitter er måske ikke det mest effektive kommunikationsmiddel til samtaler. I hvert fald er det de færreste twittere, der svarer på tweets, viser ny undersøgelse.

Den sociale nettjeneste Twitter har siden stiftelsen i 2006 haft medvind og fået massiv medieomtale, hvilket ikke blev mindre, da den amerikanske præsident, Barack Obama, tweetede fra sin valgkampagne i Guds eget land.
 
Men nu viser en ny undersøgelse fra analysehuset Sysomos med speciale i overvågningen af sociale medier, at Twitter langt fra er så socialt, som man først kunne antage.
 
Sysomos hævder nemlig med undersøgelsen, at ud fra ikke færre end 1,2 milliarder tweets i løbet af de seneste to måneder, er der ingen respons på 71 procent af alle statusopdateringerne på Twitter.
 
Resultatet fra undersøgelsen betyder samtidig, at når de knap 200 millioner Twitter-brugere sender et tweet ud til omverdenen, så responderer omkring 29 procent.
 
Ingen svarer efter flere timer
Sysomos har i undersøgelsen også kigget nærmere på, hvordan folk responderer på beskederne.
 
Og det viser sig, at 23 procent af alle tweets får et @reply. 85 procent med @replies nøjes med at sende ét svar, mens to svar ligger på 10,7 procent.
 
I alt seks procent af alle beskeder får et retweet, som næsten altid kommer inden for en time, efter det originale budskab er blevet postet.
 
Sysomos hævder, at hvis ikke der er kommet svar inden for fire timer, så er det højst usandsynligt, at der nogensinde kommer et retweet.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Højer og Lauritzen ApS
Distributør af pc- og printertilbehør.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
IT og OT i harmoni: Sikring uden at gå på kompromis med effektiviteten

IT og OT smelter sammen – men med risiko for dyre fejl. Få metoder til sikker integration med ERP, kundesystemer og produktion. Tilmeld dig og få styr på forskellene og faldgruberne.

24. september 2025 | Læs mere


NIS2: Vi gør status efter tre måneder og lærer af erfaringerne

Vær med, når vi deler oplevelser med implementering af NIS2 og drøfter, hvordan du undgår at gentage erfaringerne fra GDPR – og særligt undgår kostbar overimplementering.

30. september 2025 | Læs mere


Ledelse og AI: Sådan transformerer teknologien lederskabet

Her er chancen for at netværke med andre ledere, der håndterer store transformationer med udgangspunkt i it. Hør blandt andet om, hvordan AI revolutionerer forandringsledelse og organisatorisk udvikling.

02. oktober 2025 | Læs mere