Sådan er Oracles nye WebCenter

Nye funktioner i Oracles WebCenter inkluderer sociale medier, mashup og bedre personlig tilpasning.

Artikel top billede

Sådan ser Oracles Webcenter ud på en iPhone.

Computerworld News Service: Oracle har udgivet, hvad virksomheden beskriver som en væsentlig opdatering af WebCenter 11g, der gør det muligt for kunderne at udbygge deres Oracle-applikationer.

Den opdaterede programpakke vil ifølge Oracle hjælpe virksomhedens kunder til tæt at integrere deres forretningsapplikationer med andre websites, hvilket kan gøre det lettere at skabe mashups og udbygge med sociale og kollaborative services.

Sådanne services inkluderer typisk voice- og video-konference og instant messaging. Herudover tilbyder den nye version af softwaren en iPhone-applikation, der giver adgang til indhold fra Oracle WebCenter.

Virksomheden understøtter nu også Content Management Interoperability Standard (CMIS), der gør organisationer i stand til at gøre brug af indhold fra forskellige kilder og på tværs af forskellige systemer.

"Den nye udgivelse af WebCenter leverer en platform med en moderne brugeroplevelse til store virksomheder, der samler mennesker, processer og informationer og ændrer måden, hvorpå brugerne arbejder individuelt og sammen med andre," skriver Vince Casarez, der er vice president for udvikling hos Oracle, i et blogindlæg.

Bedre personlig tilpasning

Han fremhæver, at den nye software giver mulighed for en højere grad af personlig tilpasning af websites for at forbedre brugeroplevelsen.

"Ved at udnytte den nye åbne arkitektur kan enhver information om brugeren anvendes i den personlige tilpasning. Ved at skabe scenarier, der gør brug af disse bruger-attributter fra en samlet bruger-profil, kan det samlede udtryk, brandingen, de tilgængelige services samt processer og øvrig information målrettet tilpasses enhver bruger," forklarer han.

Oversat af Thomas Bøndergaard.

Læses lige nu

    Annonceindlæg fra NetNordic

    De danske virksomheders kritiske infrastruktur er under pres

    Geopolitiske spændinger og NIS2-direktivet gør det stigende nødvendigt at have styr på sikkerheden omkring sin IT-infrastruktur.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Sentia har pr. 1. oktober 2025 ansat Morten Jørgensen som Chief Commercial Officer. Han skal især beskæftige sig med udbygning af Sentias markedsposition og forretningsområder med det overordnede ansvar for den kommercielle organisation. Han kommer fra en stilling som Forretningsdirektør hos Emagine. Nyt job
    Tanja Schmidt Larsen, Director, Legal & Compliance hos Sentia A/S, er pr. 1. december 2025 forfremmet til Chief Operations Officer (COO). Hun skal fremover især beskæftige sig med synergi mellem kommercielle og tekniske processer samt sikre en sammenhængende kunderejse og fortsat driftsstabilitet. Forfremmelse