TDC forsvarer sig mod forbrugerkritik

Forbrugerinformationens kritik af telefonregningerne fra de danske teleselskaber preller af på TDC. Her er kunder godt tilfredse, lyder det fra topchef Henning Dyremose.

Teleselskabet TDC vil ikke sidde Forbrugerinformationens kritik af uklare telefonregninger overhørig.

- Målt i forhold til vores store kundetal er TDC ifølge de nyeste tal fra IT- og Telestyrelsen blandt de teleselskaber i Danmark, der har færrest klager. Vi udsendte sidste år cirka 16 millioner teleregninger. 0,6 promille af
regningerne udløste en klage til os, siger administrerende direktør og koncernchef Henning Dyremose, TDC, i en pressemeddelelse.

Forbrugerinformationen beskylder branchen for at rode og at "det bugner med fejl i de ofte uforståelige regninger fra teleselskaberne."

TDC påpeger, at langt de fleste klager mod selskabet ordnes i mindelighed mellem kunden og TDC:

- Vores interne undersøgelser viser, at kunderne i TDC generelt er godt tilfredse med vores behandling af klagesagerne. Fire ud af fem er tilfredse med afgørelsen. Og tre ud af fire er godt tilfredse med forklaringerne på
afgørelsen, siger Henning Dyremose.

I 2001 og første halvdel af 2002 klagede cirka 700 af TDCs kunder direkte til IT- og Telestyrelsen, Telebrugernævnet eller Forbrugerankenævnet. I samme periode afgjorde disse organer omkring 680 klager fra TDC-kunder.

TDC oplyser videre, at selskabet får medhold i cirka 95 procent af alle de sager, der bliver afgjort af IT- og Telestyrelsen, Telebrugernævnet eller Forbrugerankenævnet.

Relevant link:

TDCs pressemeddelelse




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Also A/S
Salg af serviceydelser inden for logistik, finansiering, fragt og levering, helhedsløsninger, digitale tjenester og individuelle it-løsninger.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
NIS2: Vi gør status efter tre måneder og lærer af erfaringerne

Vær med, når vi deler oplevelser med implementering af NIS2 og drøfter, hvordan du undgår at gentage erfaringerne fra GDPR – og særligt undgår kostbar overimplementering.

30. september 2025 | Læs mere


Ledelse og AI: Sådan transformerer teknologien lederskabet

Her er chancen for at netværke med andre ledere, der håndterer store transformationer med udgangspunkt i it. Hør blandt andet om, hvordan AI revolutionerer forandringsledelse og organisatorisk udvikling.

02. oktober 2025 | Læs mere


Sådan drager du fordel af AI, Power Apps og branchemoduler med Business Central

Få hands-on viden om, hvordan du kan skalere din virksomhed med AI, Power Apps og branchemoduler i Dynamics 365 Business Central.

03. oktober 2025 | Læs mere