Leverandør-modvilje lukkede netbutik

Netbutikken Skidebilligt.dk er lukket. Avancen på salg af bleer og køkkenruller var for lille. Mærkevareproducenterne værner om deres etablerede kunder, mener ejeren, der nu vil satse på pakketransport for andre netbutikker.

Bleer, køkkenruller og toiletpapir er der ikke meget sjov i at slæbe hjem fra supermarkedet i store pakker og kasser.

Med den erkendelse begyndte en netbutik efter nytår at levere disse varer direkte til kundernes hoveddør med en pæn rabat i forhold til udsalgsprisen i butikkerne.

Nu er Skidebilligt.dk, som netbutikken blev døbt, lukket igen, fordi avancen på produkterne er skrumpet ind.

- Leverandøren havde ikke tænkt over konsekvensen af, at vi begyndte at sælge mærkevarer på nettet billigere, end de kunne købes i supermarkederne, siger Skidebilligts daglige leder, Emil Bredel, til Computerworld Online.

- Salget gik godt, og vi følte, at tiden var inde til at presse leverandøren lidt for at opnå nogle bedre priser. Men repræsentanten havde tværtimod fået besked oppefra om, at man ikke længere var interesseret i at have os som kunde, fortæller Emil Bredel.

Mistede kunderne

Med "oppefra" mener han ledelsen hos leverandøren, Sækko i Aabenraa, der gerne ville passe på de store supermarkedskæder på kundelisten.

Så de gode priser blev til helt almindelige priser, og Skidebilligt.dk mistede 90 procent af kunderne på få uger.

- Det var loyale kunder, vi mistede. Når først de én gang havde bestilt bleer til en måned, så kom de igen og købte bleer til yderligere tre måneder og så videre, forklarer Emil Bredel.

Leverandøren, Sækko, mener ikke at have udelukket Skidebilligt.dk fra det gode selskab.

- De har nok bare været lidt for optimistiske i forhold til avancen på denne type produkter, siger Lars Mørup, der har haft kontakten mellem Sækko og Skidebilligt.dk.

Han afviser, at ledelsen i Sækko har bedt om at få plejet supermarkedernes interesser på bekostning af netbutikkernes.

Aftenlevering

Bag Skidebilligt.dk står blandt andet kurerfirmaet JTJ Express, der har stået for at levere varerne til kunderne ved aftenstide.

- Vi tilbyder nu andre netbutikker at køre ud med deres pakker til kunderne. Der er ikke ret mange private, der er hjemme i dagtimerne, men om aftenen kan vi som regel finde dem hjemme, siger Emil Bredel.

Hvis modtagerne alligevel ikke er hjemme, kan de hente pakken på nærmeste Shell-station.

- De fungerer jo nærmest som døgnåbne posthuse, siger Emil Bredel, der i gang med at hente de første aftaler i hus med netbutikker.

Interessen har været størst blandt leverandører af eksempelvis hundemad, bøger og tøj, oplyser han.

Læses lige nu

    Annonceindlæg fra Comm2ig

    Er vanens magt den største trussel for cirkulær transformation i IT-branchen?

    IT-branchen står for 4% af CO2-udledningen, men vi udskifter vores udstyr langt oftere, end behovet retfærdiggør.

    Navnenyt fra it-Danmark

    VisionBird har pr. 1. november 2025 ansat Kelly Lyng Ludvigsen, 38 år,  som Seniorrådgiver. Hun skal især beskæftige sig med Rådgivning og undervisning i Contract Management. Hun kommer fra en stilling som Contract Manager hos Novo Nordisk. Hun er uddannet Cand. jur. og BS fra CBS. Hun har tidligere beskæftiget sig med Contract Management i flere roller i både det private, offentlige og som konsulent. Nyt job

    Kelly Lyng Luvigsen

    VisionBird

    Netip A/S har pr. 1. november 2025 ansat Kristian Kveiborg Yde som BI-konsulent ved netIP's kontor i Thisted. Han er uddannet med en Cand.merc. i økonomistyring. Nyt job
    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Jimmi Overgaard som Key Account Manager ved netIP's kontor i Viborg. Han kommer fra en stilling som Sales Executive hos Globalconnect A/S. Nyt job

    Jimmi Overgaard

    Netip A/S

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Peter Holst Ring Madsen som Systemkonsulent ved netIP's kontor i Holstebro. Han kommer fra en stilling som Team Lead hos Thise Mejeri. Nyt job