Siebel: Kunderne er skam tilfredse

Få dage efter offentliggørelsen af en analyse, der viste udbredt utilfredshed med Siebels produkter, svarer CRM-leverandøren igen med en anden analyse. Den viser, at kunderne kan måle øget effektivitet.

Siebel, der leverer kundestyringssystemer (CRM), har udsendt en ny og langt mere positiv tilfredshedsanalyse, som modvægt til en netop offentliggjort undersøgelse, der viste stor utilfredshed med Siebel.

Siebel-undersøgelsen er en kvartalsanalyse, der bygger på svar fra 1.444 kunder i august og september. Den er udarbejdet af firmaet Satmetrix, der også udarbejder undersøgelser for eBay og Hewlett-Packard.

Den viser, at kunderne har fået øget deres produktivitet med 23 procent og reduceret deres drifts­omkostninger med 13 procent.

Desuden har kunderne tjent deres investering ind på ét år, påpeger Siebel i sin pressemeddelelse.

Analysen bliver offentliggjort få dage efter, at adskillige medier verden over kunne berette om en anden undersøgelse foretaget af firmaet Nucleus, der havde interviewet 23 referencekunder hos Siebel.

Virksomhederne var langt fra tilfredse med resultatet af deres investering. Således mente flertallet ikke, at de kunne måle en økonomisk gevinst - return on investment (ROI) efter to år.

Desuden blev budgetterne og tidsplanerne oftest overskredet, lød kritikken.

Siebel fjernede referencerne fra sin webside og svarede, at undersøgelsen var "statistisk ubetydelig".




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Ed A/S
Salg af hard- og software.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Virksomhedsplatforme i forandring: Hvordan navigerer du i den teknologiske udvikling?

Hvordan finder du balancen mellem cloud- og hybride løsninger? Hvordan integrerer du legacy-applikationer ind i dit nye ERP-setup? Hvordan undgår du at havne i statistikken over store ERP-projekter, der fejler eller overskrider budgetterne?

14. maj 2025 | Læs mere


Computerworld Summit 2025, København – AI transforming business

Årets uomgængelige konference for dig, der er med til at træffe beslutninger om din organisations teknologiske fremtid, og vil have det samlede overblik over aktuelle tendenser i IT-branchen.

27. maj 2025 | Læs mere


Årets CIO 2025

Vi skal finde Årets CIO 2025 og den kvinde eller mand, som i et helt år kan bryste sig af at være landets bedste CIO.

03. juni 2025 | Læs mere