Siebel: Kunderne er skam tilfredse

Få dage efter offentliggørelsen af en analyse, der viste udbredt utilfredshed med Siebels produkter, svarer CRM-leverandøren igen med en anden analyse. Den viser, at kunderne kan måle øget effektivitet.

Siebel, der leverer kundestyringssystemer (CRM), har udsendt en ny og langt mere positiv tilfredshedsanalyse, som modvægt til en netop offentliggjort undersøgelse, der viste stor utilfredshed med Siebel.

Siebel-undersøgelsen er en kvartalsanalyse, der bygger på svar fra 1.444 kunder i august og september. Den er udarbejdet af firmaet Satmetrix, der også udarbejder undersøgelser for eBay og Hewlett-Packard.

Den viser, at kunderne har fået øget deres produktivitet med 23 procent og reduceret deres drifts­omkostninger med 13 procent.

Desuden har kunderne tjent deres investering ind på ét år, påpeger Siebel i sin pressemeddelelse.

Analysen bliver offentliggjort få dage efter, at adskillige medier verden over kunne berette om en anden undersøgelse foretaget af firmaet Nucleus, der havde interviewet 23 referencekunder hos Siebel.

Virksomhederne var langt fra tilfredse med resultatet af deres investering. Således mente flertallet ikke, at de kunne måle en økonomisk gevinst - return on investment (ROI) efter to år.

Desuden blev budgetterne og tidsplanerne oftest overskredet, lød kritikken.

Siebel fjernede referencerne fra sin webside og svarede, at undersøgelsen var "statistisk ubetydelig".

Læses lige nu

    Annonceindlæg tema

    Forsvar & beredskab

    Cybersikkerhed, realtidsdata og robuste it-systemer er blevet fundamentet for moderne forsvar.

    En kaotisk verden kræver stærk cybersikkerhed, resiliens og digital suverænitet

    Mød David Heinemeier, Flemming Splidsboel Hansen, Casper Klynge, Rasmus Knappe, Jens Myrup Pedersen og forfattere som fhv. jægersoldat Thomas Rathsack og adfærdsforsker Henrik Tingleff.

    Computerworld afholder d. 4. og 5. november Cyber Security Festival i København - med fokus på sikkerhed, resiliens og digital suverænitet. Det er helt gratis - men reserver din plads allerede nu.

    Hele programmet er online lige nu - og du kan reservere din gratis plads lige her - jeg håber vi ses! 

    Lars Jacobsen

    Chefredaktør på Computerworld

    Se alle Lars's artikler her

    Navnenyt fra it-Danmark

    Sebastian Rübner-Petersen, 32 år, Juniorkonsulent hos Gammelbys, er pr. 1. september 2025 forfremmet til Kommunikationskonsulent. Han skal fremover især beskæftige sig med Projektledelse, kommunikationsstrategier og implementering af AI. Forfremmelse
    Adeno K/S har pr. 22. september 2025 ansat Steen Riis-Petersen som ServiceNow Expert. Han kommer fra en stilling som Senior Manager hos Devoteam A/S. Nyt job
    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Birthe Kamstrup som Data & AI Consultant. Hun skal især beskæftige sig med at optimere datadrevne beslutningsprocesser til glæde for Norriq's kunder. Hun kommer fra en stilling som Teamlead/Senior Insight Specialist hos CompanYoung. Hun er uddannet i sociologi og har en bachelor i erhvervsøkonomi på Aarhus universitet. Nyt job

    Birthe Kamstrup

    Norriq Danmark A/S