Mail-adresser gør internetkunder loyale

Når forbrugerne først har vænnet sig til en bestemt mail-adresse, holder de gerne fast i den. Det viser en frisk analyse af, hvad der gør internetkunder loyale over for deres udbydere.

En mail-adresse er unik, og når den først er spredt rundt mellem familie, venner, forretningsforbindelser, mailinglister og meget andet, vil forbrugerne nødig lave den om.

Det viser en amerikansk analyse fra Forrester Research, der har undersøgt internetkundernes loyalitet over for deres udbydere.

Blandt de forbrugere, der ikke er interesseret i at skifte internetudbyder, svarer 37 procent, at de ikke ønsker en ny mail-adresse.

Selv blandt bredbåndskunder, hvoraf mange har skiftet adresse i forbindelse med overgangen til bredbånd, bruger 33 procent af kunderne deres velkendte mail-adresse som argument for at blive hos deres udbyder.

Web-baserede mail-tjenester som Hotmail og Yahoo er den loyalitetssøgende internetudbyders største fjende. Her spiller internetudbyderen ingen rolle, fordi forbrugeren kan tage sin mail-adresse med sig overalt.

Forrester-undersøgelsen tager ikke i betragtning, at mange internetbrugere i dag ejer deres eget domænenavn, som også kan bruges uafhængigt af internetudbyderen.

I en uvidenskabelig barometerundersøgelse på Computerworld Online i juli svarede 64 procent af læserne, at de ejede et domænenavn. Over 6000 læsere deltog i undersøgelsen.

Læses lige nu

    Annonceindlæg fra Trustworks

    Tillid i en Zero-Trust verden

    Med voksende trusler, nye EU-krav og øget kompleksitet er cybersikkerhed nu en central ledelsesopgave på linje med strategi og økonomi.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Søren Vindfelt Røn som Data & AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at effektivisere, planlægge og implementere innovative, digitale løsninger for Norriqs kunder. Han kommer fra en stilling som Co-founder & CMO hos DrinkSaver. Han er uddannet Masters of science på Københavns IT-Universitet. Nyt job

    Søren Vindfelt Røn

    Norriq Danmark A/S

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Benjamin Terp som Supportkonsulent ved netIP's kontor i Odense. Han er uddannet IT-Supporter hos Kjaer Data. Nyt job

    Benjamin Terp

    Netip A/S

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil

    Sentia har pr. 1. oktober 2025 ansat Morten Jørgensen som Chief Commercial Officer. Han skal især beskæftige sig med udbygning af Sentias markedsposition og forretningsområder med det overordnede ansvar for den kommercielle organisation. Han kommer fra en stilling som Forretningsdirektør hos Emagine. Nyt job