Monique Moullé-Zetterström slog i 1997 sit navn fast, da hun som topchef for det daværende Mobilix optrådte i en byge af danske tv-reklamer med sloganet "Samtale fremmer forståelsen".
Nu rejser kvinden med den markante franske accent tilbage til Paris, hvor hun tiltræder i den internationale koncernledelsesstab med titel som Vice President.
Monique Moullé-Zetterström får det overordnede ansvar for, at Oranges værdier og løfter til kunderne implementeres og udbygges i alle Orange-selskaber verden over.
Hendes afløser på posten som administrerende direktør for Orange Danmark bliver briten Richard Moat, der har været ansat i Orange siden 1992.
Erfaring fra Thailand
Han har arbejdet inden for finans, forretningsudvikling og drift samt senest i stillingen som direktør for TA Orange i Thailand. Siden starten for syv måneder siden har TA Orange fået 900.000 kunder og en organisation på 2.000 medarbejdere, oplyser Orange i en pressemeddelelse.
| Richard Moat, ny direktør for Orange i Danmark, har været ansat i koncernen siden 1992. Foto: Orange |
- Han skal skaffe flere kunder for at tjene penge, og han skal tage aktiv del i den konsolidering af det danske telemarked, der er i gang. Der er ikke plads til alle teleselskaberne, og han kunne passende lægge Orange sammen med Telia, lyder rådene fra analytikeren.
John Strand mener ikke, at Richard Moat har valgt noget nemt job.
- Han kommer til at efterfølge en karismatisk dame, og han kommer formentlig til at træffe nogle hårde beslutninger i starten. Der skal ske nogle omstruktureringer i det selskab, siger John Strand.
Fra koncernledelsen i Frankrig får den nye direktør i Danmark følgende skulderklap:
- Danmark er et marked af stor strategisk betydning for Orange, og under Richards ledelse vil vi få en god position, hvorfra vi kan tiltrække flere kunder og fortsat styrke aktiviteterne, siger Graham Howe, underdirektør i Orange-koncernen i en kommentar til rokaden.