Icon Medialab opnår dansk plus

Der er fortsat røde tal i regnskabstallene fra webhuset Icon Medialab - nu fusioneret med hollandske Lost Boys. Men tallene er knap så højrøde som tidligere - og i Danmark fik selskabet igen sorte tal.

Bedre end forventet. Det er den kortfattede kommentar fra den danske del af webhuset Icon Medialab International, der netop har udsendt meddelelse om sit regnskab for tredie kvartal.

Selskabet har ikke for vane at offentliggøre præcise tal for de enkelte lande, men den administrerende direktør i Danmark, Erik Lorenz Petersen, fremhæver, at selskabet fik balance i det danske regnskab for første gang i år.

- Vi har præsteret et turn around og har positiv bundlinie i august og september, siger han i en pressemeddelelse.

Forud er gået en gennemgribende slankning af Icon Medialab i Danmark. Da Erik Lorenz Petersen indtog chefkontoret i august 2001, havde virksomheden 160 medarbejdere.

Det tal er nu halveret som led i skabelsen af en fokuseret forretning med fokus på indtjening og udgangspunktet, webdesign.

Undervejs har selskabet modtaget en kapitalindsprøjtning fra moderselskabet i Holland, der skød 40 millioner kroner ind for at dække en negativ egenkapital, der lød på 36,5 millioner kroner.

International fremgang

Alligevel skal omkostningerne endnu længere ned og produktiviteten op, bebuder direktøren.

Ifølge regnskabsmeddelelsen fra selve koncernen har forretningen da også opnået sorte tal i flere lande og forbedret indtjeningen væsentligt i andre.

Icon Medialab fusionerede i december med det hollandske konsulenthus Lost Boys - og har brugt foråret og sommeren på omfattende ændringer i organisationen.

Således er alle aktiviteter i det oprindelige hjemland, Sverige, lukket ned. Kun administration er tilbage i Stockholm, mens det danske kontor står for konsulentarbejdet for de svenske kunder.

Til sammen omsatte det nye selskab i tredje kvartal for 110 millioner kroner i kvartalet og fik et driftsunderskud før skat og afskrivninger på 35 millioner kroner mod et minus i andet kvartal på 66 millioner kroner.

Koncernledelsen er tilfreds med regnskabet og mener, at fjerde kvartal lover godt. Ordrebøgerne ser bedre end tidligere. Icon Medialab tilskriver det en øget fokus på salgsarbejdet og flere ordrer fra allerede eksisterende kunder.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Ed A/S
Salg af hard- og software.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Virksomhedsplatforme i forandring: Hvordan navigerer du i den teknologiske udvikling?

Hvordan finder du balancen mellem cloud- og hybride løsninger? Hvordan integrerer du legacy-applikationer ind i dit nye ERP-setup? Hvordan undgår du at havne i statistikken over store ERP-projekter, der fejler eller overskrider budgetterne?

14. maj 2025 | Læs mere


Computerworld Summit 2025, København – AI transforming business

Årets uomgængelige konference for dig, der er med til at træffe beslutninger om din organisations teknologiske fremtid, og vil have det samlede overblik over aktuelle tendenser i IT-branchen.

27. maj 2025 | Læs mere


Årets CIO 2025

Vi skal finde Årets CIO 2025 og den kvinde eller mand, som i et helt år kan bryste sig af at være landets bedste CIO.

03. juni 2025 | Læs mere