Kvinder vil betale mest for MMS

Teleselskaberne skal gå massivt efter de unge kvinder, når multimediebeskeden MMS skal markedsføres. Ifølge en ny undersøgelse er kvinderne overraskende positive over for at betale penge for tjenesterne.

Hvis de nye multimediebeskeder, MMS'erne, skal blive en succes, skal mobilselskaberne kaste sig over unge kvinder som den primære målgruppe.

Det viser en rapport fra analyse­firmaerne Fornebu Consulting og Gallup.

De unge kvinder finder nemlig mulighederne med MMS-beskeder spændende, og de er villige til at betale for dem.

Kvinder i aldersgruppen 13-29 år har allerede i dag et stort forbrug af de mere simple SMS-beskeder, og de er ikke så bekymrede for telefonregningen.

Men skal de acceptere at betale for MMS-beskeder, kræver det en målrettet markedsføring, fastslår rapporten.

Høj idealpris

MMS skal blive en succes på de fordele, beskederne har i forhold til SMS-beskederne. Navnet "MMS" sælger absolut ikke af sig selv.

Derfor gider kunderne heller ikke tilmelde sig MMS-tjenester, blot fordi deres mobilselskab nu tilbyder en gratis prøveperiode. Og en priskrig på MMS vil blot reducere profitten for mobilselskaberne, uden at der kommer betragteligt flere kunder til af den grund, lyder det i rapporten.

Til gengæld skal kunderne, altså især kvinderne, nok betale, hvis de bliver uddannet i, hvad der kan lade sig gøre med MMS-beskeder, herunder ikke mindst at sende og modtage fotos.

Forbrugerne er blevet spurgt, hvad de har lyst til at betale for MMS-beskeder. For kvindernes vedkommende er idealprisen 2,80 kroner, hvilket er en hel krone højere end mændene.

For mere avancerede MMS-tjenester er kvinderne villige til at betale op til 7,80 kroner per besked, mens mændene som gennemsnit maksimalt vil slippe 5,20 kroner per besked.

Under alle omstændigheder er det beløb, der burde fremkalde dollartegn i øjnene på direktørerne i mobilselskaberne. Forbrugerne er trods alt kun vant til at betale 25-50 øre per SMS-besked, så der venter MMS-beskederne en stor fremtid, hvis de bliver markedsført rigtigt.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Despec Denmark A/S
Distributør af forbrugsstoffer, printere, it-tilbehør, mobility-tilbehør, ergonomiske produkter, kontor-maskiner og -tilbehør.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Computerworld Cloud & AI Festival 2025

Med den eksplosive udvikling indenfor cloud & AI er behovet for at følge med og vidensdeling større end nogensinde før. Glæd dig til to dage, hvor du kan netværke med over 2.400 it-professionelle, møde mere end 50 it-leverandører og høre indlæg fra +90 talere. Vi sætter fokus på emner som AI; infrastruktur, compliance, sikkerhed og løsninger for både private og offentlige organisationer.

17. september 2025 | Læs mere


IT og OT i harmoni: Sikring uden at gå på kompromis med effektiviteten

IT og OT smelter sammen – men med risiko for dyre fejl. Få metoder til sikker integration med ERP, kundesystemer og produktion. Tilmeld dig og få styr på forskellene og faldgruberne.

24. september 2025 | Læs mere


NIS2: Vi gør status efter tre måneder og lærer af erfaringerne

Vær med, når vi deler oplevelser med implementering af NIS2 og drøfter, hvordan du undgår at gentage erfaringerne fra GDPR – og særligt undgår kostbar overimplementering.

30. september 2025 | Læs mere