Fodboldfans lammer BilletNet

Endnu engang har spidsbelastning fået BilletNet til at gå i sort. Efterspørgsel på en fodboldslandskamp fik i dag systemet til at gå ned. FDIH opfordrer BilletNet til helt at droppe online-salget, når en acceptabel drift tilsyneladende er umulig.

Endnu engang har spidsbelastning fået BilletNet til at gå i sort. Billetsystemet gik ned i formiddag på grund af stor efterspørgsel på billetter til fodboldlandskampen mellem Danmark og Norge i Parken i København 7. juni.

Allerede før billetsalget blev givet fri på BilletNet.dk klokken 10 i formiddag, var der så mange besøgende, at siden blev lukket.

Computerworld forsøgte forgæves fra klokken 9.30 at komme ind på Billetnet.dk og købe billetter til landskampen mellem Danmark og Norge.

- Der er ikke plads til flere brugere ? prøv venligst igen lidt senere. Vi forventer meget stor interesse for disse billetter, og vi er desværre nødt til at begrænse antallet af samtidige brugere, stod der på billetsælgernes hjemmeside en halv time før det gik løs.

Lidt over klokken 10 lød meldingen, at hjemmesiden var ved at blive opdateret. Men det stadig ikke muligt at købe en billet.

Og klokken 10.41 var alle 12.659 billetter ifølge DBU væk.

FDIH: Drop det!
Foreningen for Dansk Internethandel, FDIH, raser over det, som formanden kalder en fuldstændig amatøragtig drift.

- Det er helt og aldeles uacceptabelt, at så store forretninger som BilletNet ikke kan sikre en fornuftig drift. Det er virkelig at gøre onlinehandel en bjørnetjeneste, når e-handlende går forgæves på den måde, siger Gert Birnbacher, der er formand for FDIH.

Han opfordrer BilletNet til helt at droppe onlinehandel, hvis der bliver ved med at være nedbrud på den måde. Billetsystemet har en lang række tildigere nedbrud på grund af stor efterspørgsel bag sig. De tæller blandt andre billetter til Melodi Grand Prix, DBU's fodboldskole og forskellige fodboldlandskampe.

Hver gang har BilletNet bedyret forbedringer.

- Alle kan begå fejl. Men man har altså ikke et ubegrænset antal skud i bøssen, og hvis ikke BilletNet snart får rettet op på fejlene, kandiderer selskabet stærkt til titlen Årets E-floppy, siger Gert Birnbacher.

Han frygter, at den slags problemer smitter af på forbrugernes tiltro til e-handel.

- Man stiller folk, der tror, de kan få fat i en eftertragtet billet ringere på nettet end ved analog handel. Man vil som rationel forbruger fremover ikke turde satse på nettet i den situation, men være tvunget til at gardere sig med et posthusbesøg. Det skaber altså utryghed og vel også et smallere sortiment, vurderer han

DBU erkender, at der har været visse "lokale" problemer med billetsalget, men mener ikke, at problemet er slemt.

- Vi kan konstatere en stadig større forbedring i den tekniske håndtering af billetsalg til landskampene, meddeler DBU i en pressemeddelelse.

Det har ikke været muligt at få en kommentar fra BilletNet.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Also A/S
Salg af serviceydelser inden for logistik, finansiering, fragt og levering, helhedsløsninger, digitale tjenester og individuelle it-løsninger.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Cyber Security Summit 2025: Her er truslerne – og sådan beskytter du dine kritiske data

Deltag og få værktøjer til at beskytte din virksomhed mod de nyeste cybertrusler med den rette viden og teknologi.

19. august 2025 | Læs mere


Cyber Security Summit 2025 i Jylland

Deltag og få værktøjer til at beskytte din virksomhed mod de nyeste cybertrusler med den rette viden og teknologi.

21. august 2025 | Læs mere


AI i det offentlige: Potentiale, erfaringer og krav

Hør erfaringerne med at anvende AI til at transformere og effektivisere processer i det offentlige – og med at sikre datakvalitet, governance og overholdelse af retningslinjer.

27. august 2025 | Læs mere