Fodboldfans lammer BilletNet

Endnu engang har spidsbelastning fået BilletNet til at gå i sort. Efterspørgsel på en fodboldslandskamp fik i dag systemet til at gå ned. FDIH opfordrer BilletNet til helt at droppe online-salget, når en acceptabel drift tilsyneladende er umulig.

Endnu engang har spidsbelastning fået BilletNet til at gå i sort. Billetsystemet gik ned i formiddag på grund af stor efterspørgsel på billetter til fodboldlandskampen mellem Danmark og Norge i Parken i København 7. juni.

Allerede før billetsalget blev givet fri på BilletNet.dk klokken 10 i formiddag, var der så mange besøgende, at siden blev lukket.

Computerworld forsøgte forgæves fra klokken 9.30 at komme ind på Billetnet.dk og købe billetter til landskampen mellem Danmark og Norge.

- Der er ikke plads til flere brugere ? prøv venligst igen lidt senere. Vi forventer meget stor interesse for disse billetter, og vi er desværre nødt til at begrænse antallet af samtidige brugere, stod der på billetsælgernes hjemmeside en halv time før det gik løs.

Lidt over klokken 10 lød meldingen, at hjemmesiden var ved at blive opdateret. Men det stadig ikke muligt at købe en billet.

Og klokken 10.41 var alle 12.659 billetter ifølge DBU væk.

FDIH: Drop det!
Foreningen for Dansk Internethandel, FDIH, raser over det, som formanden kalder en fuldstændig amatøragtig drift.

- Det er helt og aldeles uacceptabelt, at så store forretninger som BilletNet ikke kan sikre en fornuftig drift. Det er virkelig at gøre onlinehandel en bjørnetjeneste, når e-handlende går forgæves på den måde, siger Gert Birnbacher, der er formand for FDIH.

Han opfordrer BilletNet til helt at droppe onlinehandel, hvis der bliver ved med at være nedbrud på den måde. Billetsystemet har en lang række tildigere nedbrud på grund af stor efterspørgsel bag sig. De tæller blandt andre billetter til Melodi Grand Prix, DBU's fodboldskole og forskellige fodboldlandskampe.

Hver gang har BilletNet bedyret forbedringer.

- Alle kan begå fejl. Men man har altså ikke et ubegrænset antal skud i bøssen, og hvis ikke BilletNet snart får rettet op på fejlene, kandiderer selskabet stærkt til titlen Årets E-floppy, siger Gert Birnbacher.

Han frygter, at den slags problemer smitter af på forbrugernes tiltro til e-handel.

- Man stiller folk, der tror, de kan få fat i en eftertragtet billet ringere på nettet end ved analog handel. Man vil som rationel forbruger fremover ikke turde satse på nettet i den situation, men være tvunget til at gardere sig med et posthusbesøg. Det skaber altså utryghed og vel også et smallere sortiment, vurderer han

DBU erkender, at der har været visse "lokale" problemer med billetsalget, men mener ikke, at problemet er slemt.

- Vi kan konstatere en stadig større forbedring i den tekniske håndtering af billetsalg til landskampene, meddeler DBU i en pressemeddelelse.

Det har ikke været muligt at få en kommentar fra BilletNet.

Læses lige nu

    Event: Computerworld Summit 2026 - København

    Digital transformation | København

    Styrk din digitale strategi med konkret brug af AI og ny teknologi. Mød 250 it-professionelle, få indsigter, løsninger og netværk på én dag. Computerworld Summit i København viser hvordan teknologi skaber forretningsværdi – her og nu.

    28. april 2026 | Gratis deltagelse

    Navnenyt fra it-Danmark

    Adeno K/S har pr. 22. september 2025 ansat Steen Riis-Petersen som ServiceNow Expert. Han kommer fra en stilling som Senior Manager hos Devoteam A/S. Nyt job
    Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Anders Kirk Madsen som Tech Lead. Anders skal især beskæftige sig med at hjælpe Signiflys offentlige og private kunder med at styrke forretningen gennem teknisk solide løsninger. Anders kommer fra en stilling som Business Architect hos SOS International. Nyt job
    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Katrine Køpke Rasmussen som Consultant. Hun skal især beskæftige sig med sikre vækst i NORRIQS kunders forretninger gennem hendes skarpe rapporteringer. Nyt job

    Katrine Køpke Rasmussen

    Norriq Danmark A/S

    Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Morten Eskildsen som UX Lead. Han skal især beskæftige sig med styrke bureauets kompetencer inden for UX og digital strategi i konsulentteamet og arbejde på tværs af alle afdelinger. Han kommer fra en stilling som CDO, UX & Digital Strategy Consultant hos Zupa. Nyt job

    Morten Eskildsen

    Signifly