Jobportalen Ofir giver fortsat store underskud til sin ejer, Søndagsavisen, men jobtjenesten og portalen er fortsat kerneområder for det børsnoterede selskab.
I årets første halvår tabte Ofir 11,4 millioner kroner ud af en omsætning på 14,3 millioner kroner, fordi niveauet for stillingsannoncer fortsat er lavt, skriver selskabet i sit halvårsregnskab.
Gratisavisen ser frem til, at konkurrencen på markedet for stillingsannoncer på internet bliver endnu hårdere den kommende tid. Ifølge Søndagsavisen er der nemlig ikke plads til alle de nuværende portaler, men kun to eller tre, og alle forsøger nu at opnå en stærk position inden den kommende konsolidering.
Mens markedet for stillingsannoncer er faldet, har Ofir travlt med at hente penge hjem på banner-annoncer, et søgeindeks og shopping-tjenester på sin generelle portal.
Således er omsætningen faktisk vokset med 15 procent i forhold til første halvdel af sidste år, men det ikke godt nok til gratisavisen. Den vil nu til at udvikle flere internettjenester, som brugerne selv er villige til at betale for, fremgår det af regnskabet.