Telmore begrænser de gratis GPRS-glæder

En gratis testperiode, hvor Telmores kunder kan afprøve datateknologien GPRS, er ifølge discountselskabet blevet misbrugt. Derfor sætter Telmore nu begrænsning på kundernes forbrug.

Det er slut med ubegrænset forbrug af GPRS-data over mobiltelefonen for kunderne hos discountselskabet Telmore.

Selskabet kører i øjeblikket en tre måneders prøveperiode, hvor kunderne kan eksperimentere med datateknologien, der blandt andet bruges til at læse WAP-sider, surfe på nettet, hente e-mails og meget andet.

Flere kunder har imidlertid misbrugt tilbudet, mener Telmore.

På debatforummet Mobildebat.dk kan man læse om en kunde, der tre timer hver dag i bussen streamer netradio og surfer på nettet via GPRS.

En anden kunde melder, at han har hentet og sendt over 900 megabyte data via GPRS, siden prøveperioden begyndte for halvanden måned siden.

Når prøveperioden er forbi den 30. september, vil sådan en datamængde koste knap 17.000 kroner.

For at stoppe misbruget sætter Telmore nu en begrænsning ind, så kunderne maksimalt kan hente eller sende 10 megabyte data om ugen i prøveperioden.

Ifølge Telmore er det kun 15 kunder, der er skyld i indgrebet, ud af de knap 10.000 kunder, der har tilmeldt sig GPRS-ordningen.

Efter pres fra kunderne skal de efter 30. september kun betale 25 kroner om måneden for et GPRS-abonnement mod tidligere planlagt 40 kroner. Prisen per megabyte, Telmore-kunderne sender eller henter via GPRS, bliver 18,75 kroner.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Jobindex Media A/S
Salg af telemarketing og research for it-branchen, it-kurser og konferencer

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere