Telmore: Nyt produkt var en fejl

Lavprisselskabet Telmore dropper sit nye Telmore Pro-tilbud efter mindre end to uger. Produktet var for kompliceret, og de 10.000 kunder, der nåede at tilmelde sig, får pengene tilbage. Samtidig sænker Telmore minutprisen for samtlige kunder.

Efter mindre end to uger på markedet trækker Telmore nu sit erhvervstilbud, Telmore Pro, tilbage.

Telmore erkender dermed, at kunderne kræver enkelthed, og for lavpris-pionerens vedkommende betyder det, at der kun er plads til ét produkt på hylden.

Selskabet benytter lejligheden til at sænke den generelle minutpris for alle kunder fra en krone til 85 øre.

SMS-beskeder vil fortsat koste 20 øre per styk.

Telmore Pro blev lanceret som Telmores svar til erhvervslivet, men langt flere privatkunder udviste interesse for produktet, der udløste lavere minut- og SMS-priser, når kunden havde betalt et engangsgebyr på 200 kroner.

I alt har 10.000 ud af Telmores godt 400.000 kunder tilmeldt sig Telmore Pro, og de får nu deres engangsgebyr tilbage.

- Vi begik en fejl med lanceringen af Telmore Pro. Vores kundeservice gløder, fordi kunderne spørger, om det kan betale sig at skifte. Det var ikke meningen, at vores kunder skulle tilmelde sig noget, der ikke kan betale sig for dem, siger Telmores stifter og direktør, Frank Rasmussen.

Fortsat fokus på firmakunder

Han vil fortsat forsøge at tiltrække erhvervskunder, men nu bliver det med udgangspunkt i det samme produkt, som de private køber.

Derudover vil virksomhederne kunne tilkøbe særlige ydelser, herunder at få tilsendt forbrugs-statistikker og lignende.

- Det har også vist sig, at mange virksomheder gerne vil have muligheden for at få flyttet flere mobilnumre over til os på en gang, og det har hidtil været meget besværligt, fordi man skulle flytte ét nummer ad gangen, siger Frank Rasmussen.

Det er især de mindre virksomheder med mellem 10 og 50 mobiltelefoner, der fremover vil få tilbudt en samlet indberetning af mobilnumre, der skal flyttes til Telmore.

På datasiden er der ingen nyheder fra Telmore, og selskabet imødekommer derfor ikke konkurrenten CBB Mobils tilbud på GPRS-data til 9,99 kroner per megabyte og nul kroner i abonnement. Telmore forlanger fortsat 18,75 kroner per megabyte og 25 kroner per måned i abonnement.

- Vi er tvunget til at drive en sikker og sund forretning, og derfor kan vi ikke i øjeblikket sænke priserne på GPRS, siger Frank Rasmussen.

En kaotisk verden kræver stærk cybersikkerhed, resiliens og digital suverænitet

Mød David Heinemeier, Flemming Splidsboel Hansen, Casper Klynge, Rasmus Knappe, Jens Myrup Pedersen og forfattere som fhv. jægersoldat Thomas Rathsack og adfærdsforsker Henrik Tingleff.

Computerworld afholder d. 4. og 5. november Cyber Security Festival i København - med fokus på sikkerhed, resiliens og digital suverænitet. Det er helt gratis - men reserver din plads allerede nu.

Hele programmet er online lige nu - og du kan reservere din gratis plads lige her - jeg håber vi ses! 

Lars Jacobsen

Chefredaktør på Computerworld

Se alle Lars's artikler her

Navnenyt fra it-Danmark

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Niels Bjørndal Nygaard som Digital Product Lead. Han skal især beskæftige sig med designe og implementere effektive IT-løsninger. Han har tidligere beskæftiget sig med at være digital consultant og project Manager hos Peytz & Co. Nyt job

Niels Bjørndal Nygaard

Norriq Danmark A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Ahmed Yasin Mohammed Hassan som Data & AI Consultant. Han kommer fra en stilling som selvstændig gennem de seneste 3 år. Han er uddannet cand. merc. i Business Intelligence fra Aarhus Universitet. Nyt job

Ahmed Yasin Mohammed Hassan

Norriq Danmark A/S

Sebastian Rübner-Petersen, 32 år, Juniorkonsulent hos Gammelbys, er pr. 1. september 2025 forfremmet til Kommunikationskonsulent. Han skal fremover især beskæftige sig med Projektledelse, kommunikationsstrategier og implementering af AI. Forfremmelse
Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Rasmus Stage Sørensen som Operations Director. Han kommer fra en stilling som Partner & Director, Delivery hos Impact Commerce. Han er uddannet kandidat it i communication and organization på Aarhus University. Han har tidligere beskæftiget sig med med at drive leveranceorganisationer. Nyt job

Rasmus Stage Sørensen

Norriq Danmark A/S