Første overskud til århusianske Synkron

Den århusianske leverandør af content management-systemer Synkron kan for første gang i selskabets seks-årige historie få forretningen til at hænge sammen. En aggressiv ekspansionsplan har sparket salget i gang uden for landets grænser. Nu åbner Synkron endnu et udenlandsk kontor - denne gang i Norge.

Endnu en dansk leverandør af software til styring af indhold på internettet - Content Management (CMS) - har formået at få en fornuftig forretning ud af det pressede marked.

Blot tre uger efter det århusianske selskab Dynamic Systems rapporterede om et overskud på 1,5 millioner kroner, melder også den århusianske CMS-leverandør Synkron om sorte tal på bundlinien for første gang med det kommende regnskab for 2002-2003, der blev afsluttet med udgangen af september.

Synkron havde for blot to år siden et underskud på 11,8 millioner kroner.

Virksomhedens administrerende direktør, Thomas Marschall, oplyser, at selskabet har nået en omsætning på omkring 30 millioner kroner og at omkring 10 procent heraf stammer fra det norske marked.

- Vi har haft et meget godt salg i de nordiske lande og i Norge i særdeleshed. I forlængelse heraf har vi besluttet at åbne et kontor i Norge, forklarer Thomas Marschall.

Dyrt schweizisk eventyr

Synkron har i forvejen et kontor i Tyskland, men tidligere tiders aggressive ekspansionsstrategi kostede i 2001 Synkron dyrt.

Blandt andet etableringen i Schweiz gav selskabet røde ører og var medvirkende årsag til, at Synkron kom ud af 2001 med et underskud på 11,8 millioner kroner ud af en omsætning på godt 17 millioner kroner,

Året efter lykkedes det Synkron at øge salget med syv millioner kroner og dermed mere end halvere underskuddet til 4,5 millioner kroner.

Og i det netop afsluttede regnskabsår er salget steget til godt 30 millioner kroner og har dermed trukket Synkron i plus.

Thomas Marschall vurderer, at etableringen i Norge også på kort sigt vil kaste mere af sig end det koster at åbne fysisk kontor med den bemanding på to faste og freelancere, som selskabet planlægger.

- Men vi regner dog ikke med at skulle etablere os i flere lande her og nu, siger han.




IT-JOB
Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Alfapeople Nordic A/S
Rådgivning, implementering, udvikling og support af software og it-løsninger indenfor CRM og ERP.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
ERP-trends 2024

Bliv derfor inspireret til, hvordan du kan optimere dine systemer og processer når af nogle af de fremmeste eksperter på ERP-markedet dele deres iagttagelser af det aktuelle marked og vurderinger af, hvad vi har i vente de kommende 3-5 år. Vi sætter også fokus på, hvordan udviklingen kommer til at påvirke din organisation, hvordan du bedst forbereder og planlægger ERP-indsatsen og om, hvilke faldgruber du skal være opmærksom på.

02. maj 2024 | Læs mere


Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere