Sonofon duks med samfundsansvar

Sonofon har meldt sig ind i FN?s initativ Global Compact. Derfor lægger teleselskabet hele sin politik for CSR, Corporate Social Responsibility, med løfter om gode forhold for medarbejderne, ligestilling og en nedskrevet miljøpolitik ud på nettet.

Teleselskabet Sonofon har i forbindelse med selskabets tilmelding til FN?s Global Compact lagt deres kodeks for, hvordan virksomheden skal drives, ud på nettet.

Det omfatter blandt andet socialt ansvar, finansiel ansvarlighed, hvordan virksomheden påvirker miljøet, arbejdsmiljøet for medarbejderne og privacy for kunderne.

FN ønsker med Global Compact programmet sammen med erhvervlivet at løse en række af de problemer, som globaliseringen rejser.

Det skal på længere sigt fremme virksomhedernes ansvar for den globale, sociale udvikling.

- Der vil altid være mange holdninger til, hvad vi som virksomhed helt konkret skal gøre, for at spille en aktiv og konstruktiv rolle i samfundet, siger Karin Skjødt Hindkjær, direktør for Corporate Communications i Sonofon, i en pressemeddelelse.

Sygesikring og motionsrum

På Sonofons hjemmeside kan man nu læse hele selskabets målsætning for virksomhedsansvar (Corporate Social Responsibility, CSR) som omhandler alt fra sygdom til ytringsfrihed.

Sonofon vil blandt andet arbejde aktivt med at nedsætte stress på arbejdspladsen og fremskynde medarbejdere til en sund levevis med kost- og idrætsklubber med adgang til motionsrum.

Desuden tilbyder Sonofon fastansatte medarbejdere en sundhedssikring, der sikrer dem hurtig behandling i tilfælde af sygdom.

Også den seneste tids debat om mobilstråling har fundet vej til strategien.

Sonofon har ydermere forpligtet sig til at overholde højere standarder end loven kræver inden for finansiel rapportering og bekæmpelse af korruption.

- Vi ønsker at arbejde med en helhedstanke, hvor forretningens udvikling og vores samfundsmæssigt ansvarlige initiativer tager hensyn til såvel den økonomiske bundlinie som vores handlinger og ansvar over for mennesker og miljø, siger Karin Skjødt Hindkjær, direktør Corporate Communications, Sonofon.

Læses lige nu
    Computerworld Events

    Vi samler hvert år mere end 6.000 deltagere på mere end 70 events for it-professionelle.

    Ekspertindsigt – Lyt til førende specialister og virksomheder, der deler viden om den nyeste teknologi og de bedste løsninger.
    Netværk – Mød beslutningstagere, kolleger og samarbejdspartnere på tværs af brancher.
    Praktisk viden – Få konkrete cases, værktøjer og inspiration, som du kan tage direkte med hjem i organisationen.
    Aktuelle tendenser – Bliv opdateret på de vigtigste dagsordener inden for cloud, sikkerhed, data, AI og digital forretning.

    It-løsninger | Online

    ERP Insights 2025

    Få den nyeste viden om værktøjer, der kan optimere hele din virksomhed med udgangspunkt i AI og fleksibilitet.

    It-løsninger | København Ø

    Automatisering med Copilot & Agentic AI

    Høst viden og erfaringer fra andre om, hvordan Copilot og Agentic AI i praksis kan skabe værdi og fleksibilitet i din organisation.

    Sikkerhed | Online

    Erfaringer fra frontlinjen: Sådan ændrer trusselsbilledet sig

    Kort og fokuseret digitalt event: Erfaren frontkæmper fra den digitale sikkerhedsverden giver dig overblik og konkrete anbefalinger til det aktuelle trusselsbillede.

    Se alle vores events inden for it

    En kaotisk verden kræver stærk cybersikkerhed, resiliens og digital suverænitet

    Mød David Heinemeier, Flemming Splidsboel Hansen, Casper Klynge, Rasmus Knappe, Jens Myrup Pedersen og forfattere som fhv. jægersoldat Thomas Rathsack og adfærdsforsker Henrik Tingleff.

    Computerworld afholder d. 4. og 5. november Cyber Security Festival i København - med fokus på sikkerhed, resiliens og digital suverænitet. Det er helt gratis - men reserver din plads allerede nu.

    Hele programmet er online lige nu - og du kan reservere din gratis plads lige her - jeg håber vi ses! 

    Lars Jacobsen

    Chefredaktør på Computerworld

    Se alle Lars's artikler her

    Navnenyt fra it-Danmark

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil

    Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Anders Kirk Madsen som Tech Lead. Anders skal især beskæftige sig med at hjælpe Signiflys offentlige og private kunder med at styrke forretningen gennem teknisk solide løsninger. Anders kommer fra en stilling som Business Architect hos SOS International. Nyt job
    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Niels Bjørndal Nygaard som Digital Product Lead. Han skal især beskæftige sig med designe og implementere effektive IT-løsninger. Han har tidligere beskæftiget sig med at være digital consultant og project Manager hos Peytz & Co. Nyt job

    Niels Bjørndal Nygaard

    Norriq Danmark A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Alexander Bendix som Consultant. Han skal især beskæftige sig med tilføre nye, friske perspektiver og værdifuld viden til NORRIQS Data & AI-afdeling. Nyt job

    Alexander Bendix

    Norriq Danmark A/S