Både private og erhvervsbrugere er blevet ramt.
Nogen er stadig i gang med at løse problemet, hvis man skal dømme ud fra indlæg på McAfees community-fora og Facebook-side.
Udsendt fredag
Problemet blev introduceret af McAfees opdatering DAT 6807, der blev udsendt fredag, og den efterfølgende DAT 6808, afhængig af hvilket produkt, man anvender.
Efter at have installeret disse opdateringer begyndte private brugere at opleve fejl, når de åbnede McAfee Security Center-konsollen, der forhindrede dem i at foretage nogen handling i programmet.
Andre brugere har oplevet, at deres computers internetforbindelse er forsvundet.
McAfee bekræftede søndag disse problemer i et teknisk dokument, der beskriver to mulige løsninger, der begge kræver, at brugerne installerer den helt nye opdatering DAT 6809.
Fjern det hele
Brugere, der har mistet deres internetforbindelse på grund af en af de to fejlbehæftede opdateringer fra McAfee, opfordres til at afinstallere sikkerhedssoftwaren, genstarte deres computer, downloade den nyeste version af produktet fra McAfees website og installere det.
Den anden løsning består af enten en automatisk eller en manuel metode til at opdatere eksisterende installationer til DAT 6809.
Brugere, der fortsat oplever fejl efter at have opdateret til denne seneste DAT-version, rådes til at afinstallere produktet ved hjælp af specialværktøjet McAfee Consumer Product Removal og derefter installere den nyeste version af produktet, som indeholder den seneste opdatering.
Erhvervsbrugere af McAfee VirusScan Enterprise (VSE) 8.8.x måtte vente indtil mandag på at modtage en såkaldt superDAT-hotfix, der ikke krævede, at de skulle geninstallere sikkerhedssoftwaren på hundreder eller tusinder af virksomheds-pc'er.
Artiklen fortsætter på næste side...