Top 100:Visma-koncernen brager frem: Fire af selskaberne blandt de 100 dygtigste i Danmark

Artikel top billede

Disse it-systemer har højeste prioritet for it-cheferne

Virksomhederne har et klart fokus i de kommende år, hvilket vil betyde opgraderinger inden for en bestemt type software.

"At få fat i kunder, at forbedre kundeoplevelsen og at øge omsætningen er vendt tilbage til hovedscenen."

Sådan skriver Forrester-analytiker William Band i et blogindlæg med udgangspunkt i en global undersøgelse blandt flere end 2.000 beslutningstagere, der er blevet spurgt til prioriteringerne for de kommende 12 måneder.

Det viser sig ifølge Forrester, at topprioriteten er at erhverve og fastholde kunder - det svarer 73 procent af beslutningstagerne.

73 procent svarer også, at den højeste prioritet er at øge virksomhedens omsætning, mens det næste punkt på listen for 68 procent er at møde de øgede forventninger hos kunderne og at øge kundetilfredsheden.

"Det er ud fra disse data tydeligt, at en effektiv håndtering af kundeforhold er blevet topprioriteten i forhold til forretningssucces," skriver William Band.

"Kunder forventer i stigende grad oplevelser, der er samlede og går på tværs af kanaler, er personaliserede og kontekst-baserede."

"Hvilke skridt kan du foretage for at konkurrere mere effektivt i denne tid, hvor der er voksende kunde-magt, digitale omvæltninger og behov for blive mere agil i forhold til at gribe muligheder i markedet?"

Sådan ser markedet ud

Før påske skrev Computerworld, CRM sammen med cloud vil være i fokus for virksomhedernes software-investeringer i 2013 og 2014.

Det er ikke mindst software-as-a-service-modellen, mange af CRM-kunderne har i kikkerten. Et aktuelt eksempel er skoproducenten ECCO, der har valgt at satse på CRM fra Salesforce.com.

Peter Ulka, der er CRM-rådgiver hos HerbertNathan & Co og desuden medforfatter til bogen CRM Håndbogen, forklarede, at der i disse år blandt andet er arbejdes en del med at gøre CRM-løsningerne mere fleksible.

"Det er systemernes evne til inden for rammerne af en standard at kunne tilpasses den enkelte virksomheds konkrete behov."

"Mange af de nyere systemer har en enorm bred ramme, så du eksempelvis kan lave nye skærmbilleder med nye data-objekter, mens det alligevel er fuldstændig standard," fortalte Peter Ulka.

IDC Danmark venter, at CRM-markedet vil vokse med cirka seks procent årligt fra 2012 til 2016, og at andelen af SaaS-løsninger vil stige. 

Læs også:

Cloud-løsningerne løber fra de klassiske CRM-systemer

CIO for gigantiske Ecco: Derfor skifter vi til Salesforce




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Tieto Denmark A/S
Udvikler, sælger og implementerer software til ESDH, CRM og portaler. Fokus på detailhandel, bygge- og anlæg, energi og finans.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Om SAP Excellence Day 2022

På SAP Excellence Day 2022 får du et kondenseret og prioriteret overblik, der gør det lettere at prioritere mellem de mange muligheder og informeret grundlag for at vælge til og fra. Du får viden om, hvilke muligheder de nye tilbud og services giver – men også om risikoen ved at vælge de nyeste løsninger fra. Samtidig får du senest opdaterede indsigt i SAPs egne planer for de kommende 2-3 år.

05. oktober 2022 | Læs mere


Sådan får du effektiv drift og udnytter de nye muligheder med Microsoft Dynamics 365

På denne konference kan du derfor få indblik i nyhederne i Microsoft Dynamics 365, erfaringer med udrulning af systemerne samt nyttig viden fra en række centrale leverandører om valgmulighederne i det omfattende system og erfaringerne ind til nu.

06. oktober 2022 | Læs mere


Cyber Security Strategy Trends 2022

Vi kan ikke komme uden om, at CISO'ens rolle bliver mere og mere markant i de fleste organisationer grundet det evigt omskftelige trusselsbillede. It-sikkerhed er forlængst blevet en forretningskritisk disciplin, hvor dele af og hele organisationer kan blive lagt ned af at enkelt angreb. Derfor ser vi nærmere på det overordnede trusselsbillede, og hvordan CISO'erne konstant skal være på vagt over for nye trusler.

11. oktober 2022 | Læs mere






CIO
Stort CIO-interview: Lemvigh-Müllers milliard-omsætning er blevet digital