Del din it-viden på Computerworld

Vi har brug for din viden for at kunne komme helt til bunds i komplicerede emner, få alle relevante perspektiver belyst og danne rammen om de fagligt vigtige debatter om it.

Computerworld har Danmarks bedste it-redaktion - og Danmarks klogeste læsere. 

Vi har allerede en stribe dygtige eksterne bloggere og klumme-skribenter, der skriver om alt fra outsourcing til big data, sikkerhed og cloud computing.

Hvis du selv besidder en stor viden om it-relaterede emner og har lyst til at dele ud af den på Computerworld.dk, hører vi hellere end gerne fra dig. 

Skriv en mail til redaktionen@cw.dk, hvor du fortæller, hvem du er, og hvad du gerne vil skrive om. 

Det kan også være, at du ikke har lyst til at være fast blogger, men derimod brænder for at bidrage med et enkelt indlæg til en aktuel debat.

Send dit forslag til redaktionen@cw.dk - inklusive et billede af dig selv og en kort profiltekst med din titel, virksomhed og lignende.

Vi kan ikke godtage alle indlæg eller alle forslag til bloggere, men send dit bud, og så vil vi tage stilling til mulighederne. Du kan også læse vores tre tips til bloggere og kommentatorer nedenfor.

Tre tips til klummer og bloggere

1. Hvad type indlæg og bloggere foretrækker I?

Feltet er i princippet helt åbent, bare emnet er it-relateret. Det vil sige, at det kan være ret specifikt på et teknisk område eller mere bredt og handle om for eksempel it-anvendelse generelt.

Fælles for alle indlæg er, at de gerne må have kant og skabe debat hos læserne. 

2. Kan jeg omtale min virksomhed eller mit produkt?

Du er velkommen til at tage udgangspunkt i din virkelighed eller dine erfaringer, og jo mere konkret du er, jo bedre. Men Computerworld Opinion optager ikke indlæg eller etablerer blogs, hvor det primære formål er at formidle produktnyheder, anmeldelser, test eller resultater fra firma A, B eller C.

3. Hvor langt skal jeg skrive
Kort og klart er at foretrække. Det kan være fristende at starte i år 0 og kæmpe sig frem, men vores erfaringer er at de mest læste og debatterede indlæg holder sig under 500 til 700 ord - svarende til maksimalt ca. 1½ til 2 A4 sider.  

4. Har I andre gode råd omkring klummer, kommentarer eller blogs på Computerworld.dk?

Et par stykker, men det handler mest om at holde den gode tone og fokusere på at sikre, at læseren får noget at tænke over, når vedkommende har læst dit indlæg.

Men tag lige et kig på vores generelle debatregler, der er gode at tage udgangspunkt i, ligesom du også altid er velkommen til at slå på tråden til redaktionen på 77 300 300 eller direkte til redaktør Kim Stensdal på k.stensdal@cw.dk eller 77 300 239.


Ytringer på debatten er afsenders eget ansvar - læs debatreglerne
Indlæser debat...


Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Hewlett Packard Enterprise ApS
Udvikling og salg af software, hardware, konsulentydelser, outsourcing samt service og support.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Digital HowTo: Customer engagement - sådan skaber succesfulde virksomheder en stærk kundeloyalitet

Der findes ikke mange virksomheder, der med succes er taget på rejsen mod den digitale transformation, der ikke har satset målrettet på at forstå deres kunder og udvikle forholdet til deres kunder med det mål at skabe den allerbedste kundeoplevelse. Med data kan man få en dyb forståelse for sine kunder og få indsigt i, hvordan de agerer, og hvordan de vil agere. Vi sætter fokus på nye forretningsmodeller der skaber loyale kunder.

09. juni 2020 | Læs mere


Digital HowTo: Awareness og god it-sikkerhedskultur

Sikkerheds-awareness er en af de allervigtigste ting at få styr på for alle it-sikkerhedsansvarlige. For uanset hvor godt vi sikrer vores perimetre med avancerede digitale forsvarsværker, er og bliver medarbejderne et svagt led og et oplagt mål for hackerne.

10. juni 2020 | Læs mere


Digital CxO Lounge: Kom med forrest i kampen for bedre cybersikkerhed

Store danske virksomheder er blevet hacket med store tab til følge. Der kommer hele tiden nye cybertrusler til - senest har Corona-krisen vist sig at være arnested for nye måder at kompromittere borgernes og virksomhedernes it-sikkerhed på. Hvordan er vi som samfund gearet til at modstå en fjende, vi ikke kender? Og vil vi kunne modstå en cyberkrise parallelt med Corona-krisen?

16. juni 2020 | Læs mere






Premium
Staten blev advaret om store negative konsekvenser ved Netcompanys corona-app
Den corona-app, som Netcompany i øjeblikket udvikler for staten, baserede sig i første omgang på en dataindsamlingsmodel, der kunne få meget store negative konsekvenser for borgerne, lød advarslen fra en privacy-konsulent som styrelsen havde hyret.
Computerworld
Forsvarsministeren overvejer at give dansk politi lov til at blokere for websites uden dommerkendelse
Forsvarsminister Trine Bramsen (S) vil diskutere muligheden for at give politiet mulighed for at blokere for websites uden dommerkendelse.
CIO
Podcast: Pandoras CIO Peter Cabello afslører sine tre vigtigste mål for digitaliseringen
Podcast, The Digital Edge: Hør Pandoras CIO Peter Cabello Holmberg fortælle om, hvordan et af verdens største smykkefirmaer arbejder med innovation og digitalisering af et traditionel offline salg, og hvordan Pandora udnytter data til at skabe en bedre kundeoplevelse.
White paper
Mængden af skyggedata stiger voldsomt – få tips til hvordan du bekæmpe det
Moderne virksomheder er drevet af data. Men for at udnytte de data, skal de være tilgængelige for medarbejderne, kunderne og samarbejdspartnere – og det er bare de data, som it og virksomheden kender. For den eksplosive udvikling i cloud og data betyder også, at de fleste organisationer generer store mængder af ”skyggedata”, data som bliver delt, opbevaret og ofte glemt et sted i virksomhedens mange systemer. I dette whitepaper kan du derfor læse om omfanget af problemet med skyggedata i skyen samt få ideer til, hvordan du kan begrænse og beskytte det.