Ingen kan slå Apple: Sætter ny rekord som mest værdifulde selskab

Apple skovler enorme summer direkte ind på bankbogen, og fremtiden tegner lys, mener markedet. Apple runder nu som det første firma nogensinde en værdi på 700 milliarder dollar.

Artikel top billede

Da handlen med aktierne lukkede tirsdag eftermiddag på Nasdaq-børsen lå Apple-aktien på kurs 122,02, hvilket er det højeste niveau nogensinde.

Det betød, at Apple samlet set tirsdag eftermiddag var omkring 710 milliarder dollar værd.

Det gør selskabet til det første nogensinde, der runder 700 milliarder dollar i værdi, lyder det fra forskellige amerikanske erhvervsmedier.

Værdien svarer til 4,6 billioner kroner, hvilket er omkring det dobbelte af Google og Microsoft.

Apple overhalede Microsoft i samlet værdi første gang i 2010, da Apple rundede en markedsværdi på 222 milliarder dollar, hvilket du kan læse mere om her: Nu er Apple mere værd end Microsoft

Siden er det gået over stok og sten.

Verdens mest indbringende

Det er blot et par uger siden, at Apple offentliggjorde selskabets hidtil bedste kvartalsregnskab.

Faktisk dokumenterede dette regnskab, at Apple er et af de mest lukrative selskaber, der nogensinde har eksisteret, i det intet selskab nogensinde i verdenshistorien har tjent så mange penge på tre måneder, som det har været tilfældet for Apple i det pågældende kvartal.

Samlet tjente Apple her 53 millioner kroner i timen efter skat døgnet rundt - ikke mindst på grund af et massivt salg af iPhone med 74 millioner solgte enheder.

Det kan du læse mere om her: Apple slår alle rekorder: Aldrig nogensinde har et firma tjent så mange penge på et enkelt kvartal.

Apples værdi er steget dramatisk, siden selskabet for godt 10 år siden indledte sit stormridt med lanceringen af musikafspilleren iPod.

Siden kom den første iPhone i 2007 samt senere iPad'en. Alle tre produkter har defineret helt nye produkt-kategorier, som alverdens rivaler siden også har kastet sig over.

Apple-aktien er steget mere end 60 procent i det seneste år.

Siden 2005 er den steget mere end 2.000 procent.

Læs også:

Apples fantastiske fidus: Hvorfor kan rivalerne ikke gøre det samme?

Apple slår alle rekorder: Aldrig nogensinde har et firma tjent så mange penge på et enkelt kvartal.

Disse it-firmaer er de mest kostbare i verden

Læses lige nu

    Event: Årets CISO 2026

    Sikkerhed | København

    Vi glæder os til at løfte sløret for flere detaljer til denne konference. I mellemtiden kan du tilmelde dig og dermed have tidspunktet reserveret i din kalender.

    22 oktober 2026 | Gratis deltagelse

    Navnenyt fra it-Danmark

    Netip A/S har pr. 1. april 2026 ansat Claus Berg som Account Manager ved netIP's kontor i Esbjerg. Han kommer fra en stilling som Client Manager hos itm8. Nyt job

    Claus Berg

    Netip A/S

    Immeo har pr. 16. marts 2026 ansat Honey Arora som Senior Manager. Han kommer fra en stilling som Data Product Owner hos Centrica Energy. Nyt job

    Honey Arora

    Immeo

    Elbek & Vejrup A/S har pr. 1. juni 2026 ansat Mikkel Bernt Buchvardt som AI Architect & Product Manager. Han skal især beskæftige sig med udviklingen af AI-Services og AI-Agenter i og omkring Business Central. Han kommer fra en stilling som Lead Data & Analytics hos IBM. Han er uddannet MSc. i softwareudvikling fra ITU. Han har tidligere beskæftiget sig med Data og BI hos KMD og Seges Innovation. Nyt job

    Mikkel Bernt Buchvardt

    Elbek & Vejrup A/S

    Pinksky ApS har pr. 1. maj 2026 ansat Dan Toft, 29 år,  som Rådgivende konsulent, Partner. Han skal især beskæftige sig med digitalisering med Microsoftplatformen. Han kommer fra en stilling som Microsoft 365 & SharePoint Specialist hos Evobis ApS. Han er uddannet datamatiker. Han har tidligere beskæftiget sig med Microsoft 365 og SharePoint udvikling. Nyt job

    Dan Toft

    Pinksky ApS