Artikel top billede

Michael Seifert tjente over 700 millioner kroner på salget af Sitecore

Den danske it-iværksætter Michael Seifert scorede mere end 700 millioner kroner på salget af aktiemajoriteten i Sitecore i foråret.

It-manden Michael Seifert scorede mindst 700 millioner kroner i april, da kapitalfonden EQT købte aktiemajoriteten i selskabet.

Det viser netop offentliggjorte tal fra Michael Seiferts holdingselskab, Michael Seifert Holding ApS, skriver finans.dk.

Ved handlen blev Sitecore prisfastsat til at være omkring en milliard euro værd, men parterne ville dengang ikke oplyse, hvor meget EQT købte - eller hvor meget Michael Seifert og de øvrige Sitecore-stiftere - Thomas Albert, Lars Fløe Nielsen, Ole Thrane og Peter W. Christensen - beholdte af selskabet.

Eneste melding dengang var, at stifterne beholdte en 'betydelig ejerandel.'

Det kan du læse mere om her.

Ifølge finans.dk rullede der imidlertid godt 700 millioner kroner ind i Michael Seiferts holdningselskab i forbindelse med salget af Sitecore.

I alt ejer han via holdningselskabet værdier for 825 millioner kroner.

Sitecore har i en årrække været globalt førende inden content management (CMS) og er helt i front med udvikling af personaliserede marketing-løsninger til store globale kunder.

To gange Danmarks bedste

Successen understreges af, at Sitecore to gange har snuppet titlen som bedste danske it-virksomhed i Computerworlds Top 100.

I løbet af det seneste regnskabsår sprintede Sitecores omsætning langt forbi milliarden fra 838 millioner til 1.136 millioner kroner - en stigning på 36 procent.

Faktisk har succesen været så voldsom, at Sitecore for få måneder siden nærmest var ved at blive kvalt i sin egen succes, i det det krævede så store investeringer at følge med ekspansionen, at det tærede voldsomt på selskabets overskud.

Det kan du læse mere om her: Ved at kvæles i succes: Vild vækst har ædt Sitecores overskud.

Sitecores CMS-løsninger har høstet stor anerkendelse fra analysefirmaer som Forrester og Gartner, og de seneste år har man især satset stærkt på udvikling af løsninger til såkaldt context marketing.

Det er et nyt marked, som ifølge Michael Seifert er langt fra færdigudviklet, og hvor potentialet er "mange gange større" end traditionel CMS.

"Context marketing er den næste store ting indenfor marketing, hvor indholdet i dine budskaber tilpasses til den sammenhæng - context - det optræder i. Alle marketing-folk vil gerne personalisere deres budskaber. Men for at få det rigtige indhold ud til modtageren, skal du kende historikken for det enkelte individ," fortalte Michael Seifert sidste år til Computerworld.

Læs også:

Stor kapitalfond overtager danske Sitecore

Her er den danske it-branches milliard-succeser

Sitecore-stifter efter milliardhandel: Her er det helt unikke ved Sitecore

Kapitalfond: Vi er klar med flere penge til Sitecore

En af Danmarks bedste CIO'er forlader sin stilling: COWI's CIO skifter til nyt topjob i den danske it-branche




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Keybalance A/S
Udvikling og salg af økonomisystemer samt CRM og MPS. Systemer til blandt andet maskinhandlere, vvs-branchen, vognmænd, låsesmede,handelsvirksomheder

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Computerworld Summit 2021

En moderne digital vindervirksomhed bringer nye teknologier i spil, skaber digital innovation, udnytter data som styringsværktøj og ser verden som én stor markedsplads. Men succes kræver, at du ved, hvor den dyre teknologi kan gøre den største forskel i forretningen. Den kræver, at du ved i hvilken retning den øgede politiske regulering af teknologi og data bevæger sig hen. Og den succes kræver, at du kan udnytte teknologien til at automatisere og skalere til gavn for bundlinjen og budgettet.

26. oktober 2021 | Læs mere


CIO Trends 2021: Sådan ser teknologiradaren ud hos Danmarks bedste CIOs

Teknologien i virksomheder spiller i den grad en større og større rolle, hvor vi er nødt til at stille endnu større krav til, hvordan vi udnytter den, og hvilke muligheder den giver. Spørgsmålet er dog, hvordan man formår at lede en virksomhed, der konstant skal forholde sig til teknologiens forandringer.

16. november 2021 | Læs mere


How to Sikkerhed: Awareness, email fraud og phishing

Man kan aldrig vide sig sikker, for uanset hvor godt man sikrer sig mod hackerangreb og anden svindel, vil hacker næsten altid være et skridt foran. De går efter organisationernes svageste led i håbet om at kunne snyde sig til data, penge eller andet værdifuldt. Få derfor konkrete bud på, hvordan du kan gribe opgaven an og understøtte et effektivt awareness-niveau i din organisation med enkel, men velfungerende, teknologi.

17. november 2021 | Læs mere