Hollandsk telegigant på vej med hidsig opkøbsbølge: Har kig på TDC

Et strategiskifte hos hollandske Royal KPN kan indlede en opkøbsjagt rundt om i Europa. Nu rapporterer det amerikanske medie Bloomberg, at hollænderne blandt andet har danske TDC på sigtekornet.

Udenfor kongerigets grænser trækker det op til en opkøbsbølge i telebranchen. 

Når en ny chef træder ind på øverste trin hos den hollandske televirksomhed Royal KPN bliver der indledt en reel opkøbsjagt på de europæiske jagtmarker. 

Det skriver Finans, der har historien fra amerikanske Bloomberg. 

Opkøbsbølgen kan efter sigende også skylle ind over Danmark, og i den ombæring har hollænderne kig på en af de helt tunge spillere i den danske telebranche nemlig TDC. 

Læs mere om TDC her: TDC Group kaprer titusindvis af nye mobilkunder med Plenti-opkøb - men telegigantens samlede resultat er i frit fald

TDC er klart et lunt opkøbsemne, men ifølge analytiker hos Sydbamk Morten Imsgaard, så er der også en portion teatertorden i udmeldingen fra den hollandske topchef. 

"Hvis man opstiller en liste med potentielle købere og opkøbsemner, så vil TDC dukke op på listen over opkøbsemner i Europa. TDC er veldrevet, og det gør det interessant."

"Men jeg har svært ved at se synergierne ved et opkøb fra Royal KPN, så det skulle ske ud fra en tanke om konsolidering, og der er også nævnt andre selskaber, så jeg tror, at man skal tage det med et gran salt," siger han til Finans.



Ytringer på debatten er afsenders eget ansvar - læs debatreglerne
Indlæser debat...


Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
AlfaPeople Nordic A/S
Rådgivning, implementering, udvikling og support af software og it-løsninger indenfor CRM og ERP.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
The New World of Data

Få styr på de nye muligheder og de nyeste tendenser inden for næste generations IT-infrastruktur. Bliv inspireret af de ledende teknologiaktører og hør hvordan TopDanmark og Rambøll har draget fordel af de nye muligheder både i relation til de tekniske og økonomiske aspekter samt en optimeret brugeroplevelse.

25. september 2018 | Læs mere


Kunstig intelligens: Bring din virksomhed ind i fremtiden

På denne konference ser vi nærmere på gode, bæredygtige business cases med kunstig intelligens. Vi zoomer ind på de konkrete teknologier, og eksperterne giver dig gode råd til, hvordan man kan arbejde innovativt og agilt med kunstig intelligens-løsninger.

26. september 2018 | Læs mere


Corporate Performance Management - sådan omsætter du strategiske beslutninger til operationelle planer

Den digitale transformation er i gang de danske finans- og økonomiafdelinger. Corporate Performance Management (CPM) er en fællesbetegnelse for de softwareløsninger, der er med til at håndtere og visualisere virksomhedens performance og målopfyldelse. Men hvilke løsninger skal du vælge og hvordan kommer du i gang?

27. september 2018 | Læs mere






Premium
Facebook er virksomheden der kan eje verden, hvis den kommer helskindet igennem sin identitetskrise
Selvom Facebooks aktie er blevet sendt til tælling over sommeren, har den gode odds i fremtiden. Selvskabet har nemlig en unik evne til at navigere igennem kriser.
CIO
Forleden reparerede en mekaniker min bil: Det kostede 4.200 kroner, som min hjerne snød mig til at betale med et smil
De rationelle it-beslutninger du træffer er måske en illusion. Det lærte jeg da min bil gik i stykker og min hjerne snød mig til at tro, at alt var fint. Til gengæld fandt jeg tre fælder dine it-beslutninger kan falde i.
Job & Karriere
Her er syv job-annoncer der overrasker med helt usædvanlige overskrifter
Der er mange ledige it-job i øjeblikket. It-jobbank har her fundet syv spændende stillinger, der har det til fælles, at annoncen har en utraditionel overskrift.
White paper
Kundeservice som et konkurrencevåben
Kundeservice har i mange år været ensbetydende med lange telefonkøer, men i dag er situationen heldigvis helt anderledes. Virksomheder bruger det som et vigtigt konkurrenceparameter, og kunderne forventer ligeledes at få den rigtige hjælp, ellers går de til en anden virksomhed. I dette whitepaper gennemgår vi fem simple trin, der kan give jer vigtige konkurrencefordele.