Danmark har verdens dyreste Netflix-abonnement - nu vil Netflix sænke priserne

Topchefen for den amerikanske streamingtjeneste gør det klart, at Netflix nu vil sænke priserne på en række markeder. Han vil endnu ikke afsløre, hvilke markeder der er tale om, men Danmark har de dyreste Netflix-abonnementer i verden.

Artikel top billede

Netflix vil eksperimentere med billige priser for streamingtjenesten på en række markeder.

Det er beskeden fra selskabets topchef Reed Hastings, men han vil ikke endnu løfte sløret for, hvor eller hvornår det sker.

Det skriver The Star.

Det er første gang, at Netflix melder ud, at selskabet vil sænke priserne på nogle markeder, og en prisnedsættelse vil dermed også markere en ændring i streamingstjenesten tilgang til de største markeder, hvor Netflix konsekvent har hævet priserne i takt med, at mængden af indholdet er blevte forøget.

Netflix tilbyder lige nu tre typer af abonnementer, og ifølge mediet har Netflix ikke planer om at sænke prisen på det billigste abonnement.

I stedet vil den prismodel enten være en fjerde abonnementsform eller være en alternativ udgave af de eksisterende abonnementsformer.

Læs også: Lyssky hjemmeside videresælger din Netflix-konto med 90 procent rabat

Danskere betaler mest for Netflix

De danske brugere vil uden tvivl håbe, at Danmark bliver et af de lande, som får glæde af de nye lavere Netflix-priser.

En prisundersøgelse fra analysevirksomheden Comparitech afslørede i september, at prisen på 79 kroner, der er prisen for det billigste danske Netflix-abonnement, er den højeste i verden.

Til sammenligning koster det tilsvarende abonnement i USA blot 9,1 dollar, svarende til omkring 60 kroner.

Det kan du læse mere om her: Danmark topper i ny prisundersøgelse: Vi betaler den højeste pris for vores Netflix-abonnement

Bestem selv hvordan dine film skal ende

De varslede prisnedsættelser er bare et af flere nye tiltag, som Netflix har bebudet i den seneste tid.

I begyndelsen af oktober meldte selskabet ud, at det er muligt for brugerne selv at bestemme, hvordan udvalgte film og serier på tjenesten skal ende.

Det kan du læse mere om her: Nu kan du selv bestemme, hvordan din Netflix-film skal ende

Navnenyt fra it-Danmark

Norriq Danmark A/S har pr. 1. august 2025 ansat Mia Vang Petersen som Head of Marketing. Hun skal især beskæftige sig med at lede Norriqs marketingteam mod nye succeser. Hun kommer fra en stilling som Head of Marketing hos Columbus Danmark. Hun er uddannet Kandidat i Kommunikation fra Aalborg Universitet. Nyt job

Mia Vang Petersen

Norriq Danmark A/S

Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil

Enterprise Rent-A-Car har pr. 1. september 2025 ansat Christian Kamper Garst som Senior Key Account Manager. Han skal især beskæftige sig med at vinde markedsandele i hele Norden som led i en storstilet turnaround-strategi. Han kommer fra en stilling som Salgsdirektør hos Brøchner Hotels. Nyt job

Christian Kamper Garst

Enterprise Rent-A-Car

Netip A/S har pr. 19. august 2025 ansat Burak Cavusoglu som Datateknikerelev ved afd.Thisted og afd. Rønnede. Nyt job

Burak Cavusoglu

Netip A/S