Artikel top billede

(Foto: Telenor/PR)

Telenor politianmelder tidligere medarbejdere i svindelsag

Telenor politianmelder en række tidligere ansatte, efter de har erkendt systematisk at snyde teleselskabets kunder og udleveret et ukendt antal dyre mobiltelefoner til personer med falsk billed-id.

Telenor har besluttet sig for at politianmelde en række tidligere medarbejdere, som har været involveret i en svindelsag.

Telenor beskriver selv sagen som "organiseret kriminalitet."

Det skriver Ekstra Bladet.

"Vores kontrolsystem fangede heldigvis svindlen. Straks vi blev bekendt med, at en af vores butikker har været udsat for iscenesat organiseret kriminalitet, igangsatte vi en undersøgelse af omfanget af den pågåede svindel.Det har resulteret i bortvisninger af de involverede medarbejdere, og vi kommer også til at foretage en politianmeldelse af hele sagen," skriver Telenors retaildirektør, Thomas Krough Skou, i en mail til avisen.

Han understreger, at Telenor politianmelder alle sager, hvor selskabet mistænker, at der har været id-misbrug.

Læs mere om sagen her: Telenor bortviser chef og tre sælgere i Danmark efter stort fupnummer: Har udleveret mobiltelefoner til kriminelle grupper og snydt svage kunder

Her er sagen kort

Tidligere onsdag kom det frem, at Telenor siden slutningen af juli har bortvist en chef og tre sælgere i Danmark.

Det sker som direkte konsekvense af en svindelsag, der tager sit udspring i Telenors butik i Hundige, hvor en række medarbejdere har erkendt, at de systematisk har narret flere kunder til at betale for flere abonnementer, end de har behov for.

Derudover har kriminelle grupper også fået udleveret et ukendt antal dyre telefoner, sim-kort og andet udstyr ved hjælp af falsk billed-id.

Ifølge Ekstra Bladets kilder er yderligere to Telenor-butikchefer på Sjælland blevet suspenderet efterfølgende.

Læs også: Telenor og Telia går i luften med 5G-netværk i Danmark: Her er de første master