Black friday endte med at give de danske netbutikker et rekordstort omsætning. Det skulle egentlig være positivt for de fleste, men ikke for it-forhandleren Proshop.
De mange ordrer betyder nemlig, at selskabet stadig kæmper med at få alle vare sendt afsted, og selv direktøren må hjælpe til på lageret for at få det hele med.
Det skriver erhvervsmediet Finans.
“Helt ærligt; vi blev væltet på black friday. Vi har været for aggressive
med priserne, og så har vi ikke haft kapaciteten til det, der kom. Det
er i bund og grund dybt beklageligt. Kunderne er vant til, at vi leverer
dag til dag, og der er nogle af dem, der har ventet længe nu. Det er
sgu for dårligt,” siger Ivan Jæger Christiansen, direktør for Proshop til avisen.
Selskabet havde forventet at få omkring 40.000 ordrer ind på den store handelsdag, men fik over det dobelte og endte altså med 100.000 ordrer, der skulle sendes afsted.
Prohop havde ellers forsøgt at forberede sig på black friday ved at købe 10 ekstra lagerrobotter til at håndtere de mange nye ordrer.
Men det tyder altså på, at selskabet roligt kunne have gjort en endnu større investering.